Az elmúlt húsz év legjelentősebb változása előtt áll a postai piac és a Magyar Posta (MP) Zrt. 2013. január 1-jétől liberalizálják kell a postai piacot. Mindez azt jelenti, hogy bármely területen, vagyis a jelenleg még monopólium alá tartozó ötven gramm alatti küldemények továbbítása esetén is versenytársat kaphat a Magyar Posta - írja a Magyar Hírlap.
Jelenleg még a törvény garantálja az ötven gramm alatti küldemények, tranzakciós és számlalevelek továbbítása esetében a kizárólagosságot. Az ebből származó bevételekkel lehet ellentételezni az egyetemes szolgáltatás többletköltségeit. Lehetnének ugyan az MP-nek az 50 gramm feletti levelek piacán is versenytársai, viszont a jelenlegi szabályozás által megkívánt, jelentős beruházásokat igénylő, szigorú feltételeknek semmilyen új piacra lépő nem akart vagy nem tudott megfelelni, így hivatalosan Magyarországon ilyen tevékenységet más szolgáltató nem végez. (Ez a kizárólagosság és a szigorú törvényi szabályozás szűnik meg 2013-tól.)
Az EU két lehetőséget teremt arra, hogy az egyetemes szolgáltatásokból adódóan a nemzeti cég és a versenytársak között kiegyenlítettek legyenek a viszonyok. Egyrészt lehetőség van arra, hogy az állam az új szereplőtől is megkövetelje - némely területen - az egyetemes szolgáltatáshoz hasonló kötelezettség teljesítését. Mindez a gyakorlatban annyit jelentene például, hogy a kézbesítést nemcsak a piaci igények szerint látná el, hanem például két-három napig egyetemes szolgáltatáshoz hasonló tevékenységet is elvégezne.
Lehetőség van ugyanakkor olyan szabályozásra is, amely elősegíti, hogy a nemzeti cég, azaz esetünkben a Magyar Posta továbbra is nyújtsa az egyetemes szolgáltatást, viszont az új szereplőknek bevételük egy részét egy erre a célra létrehozandó kompenzációs alapba kell befizetniük. Ebből lehetne finanszírozni az egyetemes szolgáltató méltánytalan többletköltségét. Szakértők szerint ez a megoldás tűnik reálisabbnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








