Az iPad használatát felmérő első nemzetközi kutatás során hat európai országban összesen 3 673 felhasználót kérdeztek iPad használati szokásaikról. Az eredmények azt mutatják, hogy számos közös vonás mellett jelentős eltérések is vannak az egyes országok között. A kutatásban résztvevő hat ország közül a magyar válaszadók használják a legnagyobb arányban (58 százalék) az Apple második generációs iPad készülékét, ezen felhasználók 74 százalékának ez az első iPad táblaszámítógépe, amellyel kapcsolatba került. Oroszországban kiemelkedően sok iPad-et használnak, egyes háztartásokban négy készülék is működik. Finnországban az iPad-et főként utazás közben veszik elő - derül ki a Sanoma Media felméréséből.
A felmérésben szereplő országokban - Hollandia, Finnország, Oroszország, Magyarország, Belgium és Németország - közös vonás, hogy az iPad-ek több mint felét (67 százalékát) a tulajdonos mellett más személyek is rendszeresen használják - elsősorban a házastárs, illetve az esetek több mint harmadában a gyerekek. Az iPad-et leginkább otthon használják, ezt követi második helyen a szabadság/utazás alatt történő használat.
Az iPad elterjedése jelentősen megváltoztatta az otthoni számítógép-használati szokásokat. Mára a laptopot és az asztali számítógépet megelőzve az iPad vált a leggyakrabban használt otthoni számítógéppé - a megkérdezettek 73 százaléka válaszolta, hogy laptopját vagy asztali gépét már kevesebbet használja, míg a megkérdezettek 38 százaléka mondta ugyanezt mobiltelefonjáról. A munkahelyi használat tekintetében a laptop és az asztali gép még mindig vezető helyen áll, mindazonáltal Oroszországban és Magyarországon a többi országhoz képest kétszer nagyobb arányban használják az iPad-et munkahelyi fő számítógépként.

Az iPad-et leginkább este a nappaliban (83 százalék) és reggel (70 százalék) használják. Az üres órák eltöltésének céljából történő, illetve az ágyban elalvás előtti használat aránya közel azonos (66 ill. 67százalék). Az oroszok és a magyarok használják legtöbbet elalvás előtt iPad-jüket. A válaszadók harmada a gépet még a toalettre is magával viszi - ez elsősorban a férfiakra jellemző. Munkába történő bejárás alatt leginkább a finnek és az oroszok használják iPad-jüket.
A megkérdezettek mintegy kétharmada válaszolta, hogy egyre gyakrabban használja iPad-jét. Majdnem mindenki (94 százalék) többször is használja naponta, és a válaszadók mintegy fele 0,5-2 órát tölt naponta a gép előtt - a vezető helyen az orosz és német felhasználók állnak, ők napi több alkalommal összesen akár 4 órát is használják gépüket.
A nők többet játszanak
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az iPad-et leginkább hírolvasásra, netezésre, webes keresésekre és levelezésre használják. A hírolvasás kivételével ezek mind alapfunkciók. A második használati kategóriába tartozik a közösségi oldalak és fórumok látogatása, játékok, magazinok, TV, videók és fotók nézegetése. A nők többet játszanak, mint a férfiak. A használati gyakoriság szerinti harmadik csoportba tartozik az online vásárlás, ár-összehasonlítás és internetes banki szolgáltatások használata.
Az európai iPad-használó
A válaszadók 80 százaléka férfi és 20 százaléka nő volt. A két nem között gyakorlatilag nincs különbség az iPad használatával és az azzal történő munkával kapcsolatos tapasztalatok terén. A válaszadók átlagéletkora 39 év volt. Az átlagos iPad használó rendszerint felsőfokú végzettséggel, egyetemi diplomával rendelkezik. Ez az arány Oroszországban a legmagasabb (89 százalék). A megkérdezett háztartások több mint kétharmadában ez igaz volt a házas vagy együtt élő, gyermekes illetve gyermektelen párokra is. A válaszadók mintegy 60 százaléka vallotta magát átlag feletti - akár az átlagot többszörösen is meghaladó - jövedelműnek.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








