Itt az IKEA legújabb dobása: nincs megállás karácsonyig

2011. augusztus 31. 05:12

Mi az: 42 országban, 30 nyelven, 208 millió példányban jelenik meg, Magyarországon 1,2 millió példány kerül kiadásra, világszerte pedig a fogyasztási kultúra egyik legfontosabb szimbólumának számít?

Augusztus 15-én kezdődött el Magyarországon az IKEA 2012-es katalógusának terjesztése. A világ legnagyobb lakberendezési áruházláncának évente megjelenő kiadványa sokak szerint a globális vásárlói kultúra egyik legfontosabb szimbólumának számít, bizonyos szempontból pedig a karácsonnyal záruló őszi vásárlási időszak indításának is tekinthető. Az első IKEA katalógus 1951-ben jelent meg: egyes becslések szerint ez több mint háromszor annyit adnak ki belőle, mint amennyi Bibliát nyomtatnak évente.

Hivatalos információk szerint a katalógust teljes mértékben klórmentes papírra nyomtatják, és legalább 10-15%-ban tartalmaz újrahasznosított hulladékot. Nem használnak esőerdőkből származó fát, sem ősfát, és a felhasznált papír kb. 70%-a minősített erdőkből ered. Az egyes országok saját döntéseik alapján rendelik a számukra megfelelő mennyiséget, de a terjesztési lefedettséget tekintve közel azonos számokkal dolgoznak.


Fotó: ikea.hu


A katalógus terjesztése augusztus 15-én kezdődött. az online változat már elérhető az áruházlánc honlapján, illetve lapozható iPhone-on és Android készülékeken is - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t Gerőcs Vendel, az IKEA regionális PR-menedzsere.

A kiadvány korlátozott számban online is rendelhető lesz szeptember 6-tól, szeptember 5-től pedig az áruházainkban is elérhető. Az áruházakban jelenleg már az új katalógus árai érvényesek.

Mint megtudtuk, világszinten 208 millió példányban, 30 nyelven, 42 országban jelent meg az IKEA 2012. évi katalógusa. Magyarországon 1,2 millió példány került-kerül kiadásra. Ez a katalóguskiadás és terjesztés költségeit tekintve optimális számnak mondható, az elmúlt években hazánkban nagyságrendileg hasonló példányszámban került terjesztésre.

Gerőcs Vendel kiemelte: nem minden IKEA Family- tag (az áruházlánc törvásárlói programjának résztvevői) kapja meg postán a katalógust, csak aki egyébként is az előzetesen összeállított terjesztési területen belül lakik. A többiek a honlapon, korlátozott számban online rendelhetik meg a saját példányukat. A hazai 1,2 millió példánynak szinte teljes egésze direkt (postaládai) terjesztésre kerül. A többi példány online rendelhető, illetve elérhető lesz az áruházakban.

Tartják az árakat?

"Az elmúlt 5 évben több mint 10%-kal csökkentettük árainkat Magyarországon. A jelenlegi világgazdasági körülményeket, a folyamatosan változó valutaárfolyamokat, valamint a nyersanyagárak drasztikus emelkedését tekintve éppen ezért idén jelentősen sikernek értékeljük, hogy a választékunk jelentős részét képező termékek esetében meg tudtuk tartani alacsony árainkat." - tudtuk meg a PR-vezetőtől, aki szerint az IKEA árképzésénél továbbra is a legkedveltebb és a vásárlók otthonában legfontosabb szerepet betöltő termékcsoportokra, a konyhára, a nappalira és a hálószoba területére fókuszáltak.

Az áruházlánc a 2012-es gazdasági évben több mint 2000 új terméket mutat be. Bár mi nem találtunk, valószínűleg több olyan termék is van, amely drágább az idei katalógusban, mint a tavalyiban ( ha Te találsz, írd meg nekünk: penzcentrum@penzcentrum.hu). Valószínűsíthető azonban, hogy a korábbi évekhez hasonlóan több termék árát stratégiai okokból nem változtatták meg, még úgy sem, hogy az árak szinten tartása extra befektetést igényelt. Az áruházak termékeinek egy része pedig kimaradt a kiadványból.

Kíváncsiak vagyunk az akciós katalógusokra

Felmérések szerint 2009 óta lényegesen megnőtt az akciók/promóciók szerepe Magyarországon. Ezek jelentősége a korábbi évekhez képest továbbra is magas, ami a válság hatására átalakult tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik a postai úton érkező szórólapokból, és azok közül, akik kapnak postai úton érkező akciós újságot, minden negyedik vásárol az alapján. A tavalyi eredményekhez képest némileg emelkedett azok aránya, akik vásárlásuk előtt több lánc szórólapját is összehasonlítják - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011 eredményeiből.

A legtöbb akciós újságot a diszkontok (például Aldi, Lidl) adják ki, őket követik a hipermarketek (Tesco, Auchan). 2010-ben az akciós újságok kevesebb oldalon és kevesebb terméket hirdettek meg, mint egy évvel korábban - összegezte tapasztalatait a GfK Leaflet Monitor 2011.

Először egy 2009-es év végi felmérésnél volt tapasztalható, hogy lényegesen megnőtt az akciók/promóciók szerepe. Ezek jelentősége a korábbi évekhez képest továbbra is magas, ami a válság hatására átalakult tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal.

 

 

Azok aránya és aktivitása, akik kapnak postai úton szórólapot(Forrás: GfK Hungária Shopping Monitor 2010)


Jellemzően a nők, az idősebb korosztály tagjai, az alacsonyabb végzettséggel rendelkezők, a kis települések lakói, illetve a városi alsóközéposztály szegmensébe tartozók azok, akik vásárolnak is az akciós újságok alapján, míg a legkisebb érdeklődést a fiatalok, a felsőfokú végzettségűek, az egy fős háztartásban élők, illetve a fővárosi és Pest megyei lakosok mutatják a szórólapok iránt.

"Annak ellenére, hogy a postai úton érkezett szórólapok jelentősége csökkenni látszik, összességében az akciós újságok iránti érdeklődés növekedését mutatja, hogy az egy évvel korábbi eredményekhez képest némileg emelkedett azok aránya, akik vásárlásuk előtt több lánc szórólapját is összehasonlítják" - mondta Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának menedzsere.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem