A frank megállíthatatlan erősödése miatt ma már hazájában a legdrágább a svájci óra, de a luxusórák magyarországi importja és nagykereskedelme veszteségessé vált - írja a Világgazdaság.
Tavaly őszig Svájcban 10-12 százalékkal alacsonyabb volt a luxusórák fogyasztói ára, mint az eurózónában, az alpesi ország jóval mérsékeltebb áfaszintje miatt. A frank erősödése következtében viszont ma már hazájában a legdrágább a svájci óra.
Az óragyártók az első negyedévben emelték szállítói áraikat, valamint az eurózónában ajánlott fogyasztói árakat. Azóta viszont szakadatlanul erősödik a frank, így a gyárak augusztus-szeptember folyamán újabb - rendkívüli és szokatlan- áremelést hajtanak végre.
A luxusóráknál nem piacfüggő a gyári ár, ezért eddig is az importőrök nyelték le saját hasznuk terhére a magyar és az eurózónás áfaszint közti különbséget. Bécs ugyanis túl közel van, és a prémium termékek minden szegmensében igen erős vásárlóerő-elszívó hatása van Budapesttel szemben. Több mint tíz vállalkozás importál svájci órát, és az első öt hónapban sokkal jobb forgalmat értek el, mint az elmúlt év azonos időszakában. Azóta azonban vége a növekedésnek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


