Folyamatosan drágul a sertéshús a következő hónapokban - tudta meg a Pénzcentrum.hu Éder Tamástól, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnökétől. Érdemes még most feltölteni a fagyasztóládákat.
A hústermékekbe mostanra gyűrűzik be a tavaly őszi gabonaár-robbanás hatása. A levágandó sertések nagyrészt már a drága takarmányt ették, az emiatt megnövekedett költségek pedig elkezdtek megjelenni az élőállat-árakban is.

Az Európai Unió brüsszeli szakmai bizottsága szerint az év egészében 15-20 százalékkal emelkednek a sertés alapanyagárak. A drágulás egy része már le is zajlott. A húsipari cégek jelenleg 320 forintot adnak egy kiló élősertésért, ami tovább emelkedhet 350 forintra.
Éder Tamás konkrét mértéket nem mondott, hogy mennyivel kell majd többet fizetni a végső fogyasztóknak a feldolgozott hústermékekért. Úgy véli, hogy a 15-20 százalékos alapanyagár-emelkedésnél valamivel kisebb mértékben nőnek majd a kiskereskedelmi árak.
A Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet szerint is elkerülhetetlen, hogy az elkövetkezendő hetekben dráguljon a sertés- és a baromfihús a takarmányárak drasztikus emelkedése miatt. Szabó Márton a Gazdasági Rádiónak elmondta: az erős piaci verseny miatt az áremelkedés csak részben jelenik meg az élelmiszerek fogyasztói árában. Az alapanyag csak 30-40 százalékban befolyásolja a feldolgozott élelmiszerek árát, de a szállítmányozás és az energiaköltségek növekedése is érezteti a hatását.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nehezíti a kereskedők helyzetét, hogy a húsiparban továbbra is 30 százalék körülire tehető a feketekereskedelem aránya. Ez meg is mutatkozik a legális eladásokban: tavaly mintegy 3-4 százalékkal kevesebb húsipari terméket értékesítettek a belföldi piacon.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








