Tavaly év végén indította hálózatát a Lidl a Ciprusi Köztársaságban. Elemzők agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony áraival komoly hatással van a piac többi szereplőjére. Az áruházlánctól megszokott tömegjelenetek pedig hétről-hétre megismétlődnek.
Mint arról a Pénzcentrum.hu is beszámolt, már a ciprusi Lidl-boltok tavaly novemberi nyitása sem ment zökkenőmentesen. A Cyprus Mail című napilap egyenesen káoszról írt: az egyik nicosiai üzletnél például hatalmas tömeg gyűlt össze, így a biztonsági személyzet lezárta a bejáratot, és egy ideig nem engedtek be új vevőket. A tömegben összegyűlt helybéliek természetesen nehezményezték a helyzetet, A pénztáraknál fél órás sorok alakultak ki, a bevásárlókocsik pillanatok alatt elfogytak. A parkoló zsúfolásig megtelt, a szabad helyet kereső autósok miatt a környéken komoly dugók alakultak ki.
A legfrissebb hírek szerint a helyzet fél év alatt sem javult. A Lidl csütörtökönként esedékes új akciói rendre felkorbácsolják a kedélyeket a szigetországban, így hétről-hétre tömegjelenetek alakulnak ki az áruházaknál.
A Cyprus Mail beszámolója szerint az akcióvadászok olyan termékekre indulnak be, mint például az ortopédiai párna, a fúró-és csiszológépek, az ollók, a nyomtatók, vagy akár a papucsok. Csütörtök reggelenként már órákkal a nyitás előtt hatalmas tömeg lepi el az áruház környékét, a tumultusban pedig sokszor csak a legerősebbek jutnak az akciós termékekhez.
Egy, a lapnak nyilatkozó vevő szerint akkor a legrosszabb a helyzet, ha olyan terméket áraznak le, amit kimondottan a férfiak keresnek. Nemrég például akciós láncfűrészek miatt alakult ki hatalmas tumultus. A szemtanú beszámolója szerint egy nő beszorult két bevásárlókocsi közé, percekig mozdulni sem tudott.
Egy másik vevő 10 óra előtt pár perccel, egy rádióreklámban hallott egy akcióról. Mire azonban odaért a bolthoz, a leértékelt termékeknek már nyoma sem volt, mindent elkapkodtak.
Vassiliki Adamidou, az áruházlánc PR menedzsere a lapnak megerősítette, hogy valóban népszerűek a Lidl leértékelései, ezért korlátozniuk is kell, hogy egy vevő hány terméket vásárolhat. Mint elmondta, az akciók szinte mindig komoly tömegeket vonzanak, ez pedig szerinte annak köszönhető, hogy a Lidl rendkívül népszerű a ciprusiak körében.
Magyarországon is tarolnak a diszkontok
Egy néhány hónappal ezelőtti prognózis szerint a következő években fokozatosan
visszaszorulnak a kisboltok, a szupermarketek és a diszkontláncok
ellenben komoly növekedés előtt állnak. A Lidl és társai 10 év múlva a
kisebb településekre is betörhetnek.
A GfK Hungária tavaly őszi, a kereskedelem várható rövid-, közép- és hosszútávú
trendjeit vizsgáló felmérésében a kereskedelemben várható rövid-, közép-
és hosszútávú trendeket vizsgálta. Az eredmények alapján 2011-2020-ra
vonatkozóan több lehetséges "forgatókönyvet" vázolt fel, melyek közül az
egyik a jelenlegi trendek és gazdasági várakozások alapján egy normál
üzletmenetet feltételez.
A csatornák várható piaci részesedését vizsgálva elmondható, hogy a hipermarket csatorna piacrésze 2011-ben a 2010-es szinten marad, azaz várhatóan 23 százalékot tesz majd ki. A középtávú várakozás ugyanakkor az, hogy valamelyest nőhet a hipermarketek aránya, így 2015-re elérheti akár a 24 százalékos részesedést.
A szupermarketek piacán szintén növekedést prognosztizálnak a szakértők, hiszen ebben a csatornában több kereskedőlánc is terjeszkedő politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra, míg 2015-re 22 százalékra nőhet.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Kisboltok helyett Lidl, Aldi, Penny Market
Az előrejelzések szerint jelentősebb piacrész növekedésre számíthat viszont a diszkont csatorna (ide tartozik például a Penny Market, az Aldi, vagy a Lidl), a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően jövőre 17, 2015-re pedig akár a 20 százalékos piaci részesedést is elérheti.
Komolyabb változás még a kisboltok piacán várható, így a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére. A nagykereskedelmi csatorna, a Cash&Carry áruházak részaránya továbbra is fokozatosan csökken majd a háztartások vásárlásaiban, így a jelenlegi 2 százalékról 2015-re 1 százalékra csökkenhet a piacrésze.
A drogériák szerepe stabil maradhat, az expanzióknak köszönhetően tehát megőrzi majd 3 százalékos piacrészét ez a csatorna.
Az ún. egyéb csatorna - ide tartoznak a piacok, mozgó árusok, benzinkutak, stb. - folyamatosan veszít szerepéből, a jelenlegi 9,5 százalékról 2015-re 7 százalékra szorulhat vissza.
"A
másik lehetséges forgatókönyv szerint hosszú távon, 2020-ig azonban
akár drasztikusabb változások is történhetnek, ennek viszont
előfeltétele, hogy további erős konszolidáció történjen a piacon,
például a kisbolt láncok esetében" - mondta el Kui János, a GfK Hungária kereskedelemkutatás szektorának menedzsere.
Mi lesz 10 év múlva?
Így
elképzelhető, hogy az esetleges további boltnyitások ellenére a
hipermarket csatorna 2020-ban is stabil, 24 százalékos piacrésszel
rendelkezik majd. Ebben a forgatókönyvben a vásárlóerő közép- és hosszú
távú erősödésének köszönhetően megnő a szupermarketek piacrésze, és
2020-ra eléri a 25 százalékot.
A diszkontok pedig a nyugati példákat követve egyre inkább a kisebb településeken terjeszkednek majd, így piacrészük eléri a 27 százalékot. Ennek köszönhetően a kisbolt láncok és a függetlekisboltok (10% és 8%) visszaszorulnak, és az egyéb helyszínek szintén jelentősen veszítenek majd szerepükből (1%). (A felmérés még a hipermarket adó bevezetése előtt készült.)
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában
- Idén sem maradt el a keresztrefeszítés és önkorbácsolás a Fülöp-szigeteken
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál