Nincs közvetlen hatással a fukusimai katasztrófa a Magyarországon működő japán éttermek és boltok forgalmára. Az általuk kínált áruféleségeket ugyanis a szigetországtól és így a radioaktív sugárzástól távol állítják elő. Nagyobb problémát jelent, hogy az Európában felhamozott biztonságos élelmiszereket japán vevők vásárolják fel. Emiatt pedig emelkedhet a keleti éttermekben kínált ételkülönlegességek, például a nálunk is egyre népszerűbb szusi ára.
Az Európában működő japán boltok és éttermek árukészlete szinte teljes egészében európai vagy Japántól távol eső ázsiai országokból származik. Így alaptalan a radioaktiv szennyezéstől való félelem, a hazai japán éttermekben étkezni teljesen biztonságos - mondta el kérdésünkre a budapesti Fuji étterem chefje Miyazaki Emiko.
A japán élelmiszerpiac helyzete viszont korántsem rózsás. A szökőár és a fukusimai atomerőmű katasztrófája miatt a legtöbb alapvető élelmiszert (rizs, szójaszósz és hal) felvásárolták, azokból komoly hiány mutatkozik. Az európai raktárak ellenben ma még tele vannak a japán konyhában nélkülözhetetlen alapanyagokkal, nagy kérdés, meddig.
Kérdésünkre egy budapesti japán étterem képviselője elmondta: még nem küzdenek alapanyaghiánnyal. A gond akkor lehet nagy, ha a szigetországi élelmiszerhiányt az európai raktárkészletekből próbálják majd pótolni. A hatalmas németországi raktárakban tárolt száraz és friss alapanyagok ugyanis könnyen találhatják magukat a japán konyhák asztalain, ha továbbra is ekkora kereslet jellemzi majd a japán élelmiszerpiacot.
Márpedig a japán kereslet is könnyen fordulhat az európai termékek felé, hiszen ott egyre növekszik a bizalmatlanság a helyi élelmiszerek iránt. Tejben és sóskában is találtak már radioaktivitásra utaló nyomokat. A helyi hatóságok viszont nem tudják megnyugtatni teljesen az embereket.
Az étkezési kultúra alapvető elérései miatt a nálunk kevésbé fogyasztott haltermékek, rizs, szójaszósz importja ugorhat meg a leginkább. Ha ez bekövetkezik, az igencsak megtizedelheti a készleteket, ami az árak növekedését okozhatja. A drágulás pedig nem csak a japán, hanem az összes ázsiai ételt kínáló vállalkozás, így a rizst és a szójaszószt ugyancsak nagy mennyiségben használó kínai éttermek árképzésére is hatással lehet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Minden azon múlik, mekkora lesz a japán érdeklődés. Száraz alapanyagokból például európai szemmel hatalmas készletek vannak ugyan, de a japán szükséglet jóval nagyobb az európainál, így a feltámadó kereslet pillanatok alatt kisöpörheti a raktárakat. Hasonló a helyzet a hal esetében is. Ha például az Európában legkeresettebbnek számító norvég lazacra japán vevők is bejelentkeznek, az biztosan drágulást jelentene. Ez különösen az olcsó alapanyagból dolgozó éttermeket viselheti meg - figyelmezetetett Miyazaki Emiko.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


