Évente 300 milliárd forintot költünk különféle háztartási vegyiárukra és kozmetikumokra. Ebből az összegből minden negyedik forint a drogériákba kerül. A szaküzletek is megérzik a kiskereskedelem forgalom csökkenését. A piacvezető dm forgalma például csökken.
A magyar lakosság egy év alatt nagyjából 300 milliárd forintot költ háztartási vegyi árukra és kozmetikumokra. Ennek az összegnek a negyede valamelyik szaküzlet (dm, Rossmann, Schlecker) kasszájába kerül. Persze más áruféleségekhez hasonlóan a háztartási vegyi áruból és kozmetikai cikkekből is a hipermarketekben fogy a legtöbb, azonban a lakóhelyhez közeli drogéria boltok jelentős forgalmat érhetnek el. Ezen üzlettípus egyedi kínálatával és szolgáltatásaikkal is meg tudják szorongatni a nagy alapterületű boltokat.
A kiskereskedelmi forgalom évek óta tartó csökkenését persze megérezték a drogériák is, piaci helyzetüket nem javítja a kiskereskedelmi láncokra Magyarországon kirótt válságadó sem. A hazai drogériapiac legnagyobb szereplője a dm drogerie markt. A társaság a becslések szerint 140 millió forintot fog befizetni válságadóként a költségvetésbe. A nálunk 17 éve jelen lévő láncnak jelenleg 255 üzletet működtet, forgalma tavaly 63,7 milliárd forintos bevételt könyvelhetett el. A cégcsoporton belül a válság leginkább a magyar leányvállalkozást érintette. Itt ugyanis a tavalyi üzleti évben stagnált a forgalom, máshol viszont mindenhol növekedni tudott.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bemutatták a speciális, hadseregeknek szánt robotkutyát
- Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése
- Megtámadták a Párbeszéd három aláírásgyűjtő standját, feljelentést tettek
- Közel 40 méterrel szárnyalta túl a síugrás világcsúcsát az olimpiai bajnok
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon