18 °C Budapest

Nagyot lép az Auchan, csodálkoznak majd a vevők

2010. szeptember 29. 10:17

Ebben az évben az Auchan közel 400 új saját márkás terméket vezet be az élelmiszer szektorban, melyek az egységesen magas színvonal mellett többségükben magyar termékek lesznek. A külföldi Auchan áruházak is érdeklődést tanúsítanak a magyar saját márkás borok és más magyar termékek iránt.

Az Auchan 2009-ben indította el saját márkás termékeinek bevezetését, ezzel lehetővé téve vásárlói számára, hogy letisztultabb kínálat mellett diszkont áron vásárolhassanak minőségi termékeket.

A kezdeti sikerek után a vállalat ebben az évben közel 400 új terméket vezet be az élelmiszer szektorban, és jövőre is ugyanennyit tervez. A jelenlegi bővítés az előző év tapasztalatának köszönhető: az akkor bevezetett termékkörök az idén az új saját márkás termékválaszték gerincévé váltak, és mára már jelentős piaci részesedést értek el.

Jelenlegi saját márkás termékek és területek

A saját márkás termékek kialakítása során a fő szempont a lehető legjobb minőségben, a legkedvezőbb ár-érték aránnyal előállítani a termékeket. Ennek érdekében a vállalat a folyamat minden lépését megfelelő módon koordinálja.

Az idei évben az új saját márkás termékek létrehozása során fő célkitűzéssé vált a hazai gyártású termékek bevezetése. Ahol ez nem lehetséges, ott mindenképpen az EU-n belüli tagországok valamelyikében keres lehetséges gyártókat az Auchan. Néhány termékkör esetében pedig már más országokban kifejlesztett, bevált termékek kerülnek bevezetésre, például Franciaországból, Olaszországból vagy Lengyelországból.

Idén először nemzetközi fejlesztési együttműködések is elkezdődtek az egyes országokban található áruházak között. Ennek köszönhető, hogy a magyar saját márkás borok is kijutottak a nemzetközi polcokra, nyugat-európai országokból pedig további érdeklődés mutatkozik irántuk. A termék gyártási országától függetlenül minden beszállítóra ugyanazok az általános szerződési feltételek vonatkoznak. A beszállítók kiválasztása magyar és európai uniós jogszabályok figyelembevételével, a cég jogi és pénzügyi hátterének vizsgálatával zajlik, de az Auchan külön erre a célra létrehozott szabályrendszerének is meg kell felelniük.

Saját márka: az állateledel és a mirelit éri meg igazán

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Hat hónap alatt 165 milliárd forint forgalmat értek el az élelmiszer-kereskedelem saját márkás termékei. Legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya az állateledelnél (48 százalék), mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál (43-43). Az említett három termékcsoportra, a fogyasztók által kiadott minden 100 forintból több mint 40 jut a láncok saját márkáira - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.

 

Élelmiszer termékcsoportok - értékben mért - kiskereskedelmi forgalmából a láncok saját márkás termékeinek részaránya. (%-ban). Forrás: Nielsen piackutató vállalat


A termékek teljes kiskereskedelméhez viszonyítva a saját márkák trendjei kedvezőbbek. A 90 élelmiszer kategóriánál ugyanis a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, az első félévben. Ugyanakkor a 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első hat hónapi eladása stabil maradt. Ennek következtében emelkedett a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Értéket tekintve, élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyiárunál pedig 16-ról 17 százalékra.

Ahol erősek a gyártói márkák, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adnak el. Az égetett szeszesital, kávé és tea, valamint édességek eladásából mindössze 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, értékben. Mutatójuk még alacsonyabb - 6-11 százalék - hajápolási, szájápolási és testápolási szereknél, valamint háztartási tisztítószereknél.

Atyaég! Ilyen luxusnövényeket vesznek otthonaikba most a dúsgazdag magyarok

A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

NAPTÁR
Tovább
2022. május 26. csütörtök
Fülöp, Evelin
21. hét
Május 26.
A régészet napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?