A forint árfolyamának - hektikus - mozgása érezhető hatással van a magyar kiskereskedelmi forgalomra. A Nielsen piackutató adatai szerint a tavalyi II. félévben a gyenge forint megélénkítette a bevásárlóturizmust a hipermarketekben egyébként is erős határ menti régiókban, így a külföldiek erősítették a nagy alapterületű üzletek belföldi piaci pozícióit. Az idei év első felében a forint újbóli erősödése miatt kevesebb külföldi jött át vásárolni, ami miatt a hiperek szinte azonnal egy százalékot veszítettek piaci részesedésükből - mind élelmiszerben, mind vegyi áruban - írja a Napi.
A határ menti bevásárlóturizmus a közepes méretű üzletek forgalmát nem befolyásolta, így a Nielsen adatai szerint a szupermarketek, illetve a kényelmi boltok piaci részesedése szinten maradt (33%).

Viszont vélhetően a lakosság visszafogott fogyasztási hajlandósága miatt erősödött a kis alapterületű üzletek részaránya. Ennek az az oka, hogy a családok a saját vásárlásukat visszafogva nem hiper- vagy szupermarketbe mennek, hanem a kis választékkal (lényegében ingerszegény termékkínálattal) működő boltokban költenek kizárólag a legszükségesebb napi fogyasztási cikkekre.
A háztartások újfent preferálják a drogériákat, ezek piaci részesedése az I. félévben további két százalékkal nőtt, aminek az az oka, hogy egyre több vegyiáru-lánc jelenik meg a kisebb településeken, illetve vonzó saját márkás termékeket kínálnak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


