Miközben a kábeles telefonálás egyre népszerűbb, a vezetékes vonalak száma tovább csökkent, az internet előfizetések száma pedig dinamikusan bővül - derül ki Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a távközlési piac 2010. első negyedéves teljesítményét feldolgozó gyorsjelentéséből.
A mobilpiac lassú telítődésére utal, hogy a mobiltelefon-előfizetések száma egy év alatt 230 ezerrel csökkent. Az állomány 2010 első negyedévének végén közel 11,9 milliós volt. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, de ez sem tudta ellensúlyozni a feltöltőkártyás szegmens 634 ezres visszaesését. 100 lakosra 119 mobil-előfizetés jutott. A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2%-kal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, és 3%-kal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 351 percnyi beszélgetés jutott. Egy hívás átlagos hossza 2,2 perc volt.
Bár egyre több vállalkozás (köztük kábeltévé-szolgáltató) kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 első negyedévének végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 82 ezerrel kevesebb, 3,0 millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 17%-a kábeltévés, 16%-a ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 30 volt. A vezetékes vonalakról indított hívások száma és időtartama is 2009 első negyedévéhez képest 8%-kal csökkent. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes, ugyanakkor nem mérhető internetes telefonálási lehetőség áll.
Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések (adatcélú forgalom nélküli) időtartama 470 perc volt, ami 4%-kal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,3 percet tett ki. Az árak mérséklődése, a gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek, mint mobiltelefonról.
Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő háromnegyedét mobilkészülékekről indított hívások tették ki. A vezetékes vonalról kezdeményezett internetcélú hívások száma és időtartama egy év alatt kevesebb mint a felére esett vissza.
Az internetpiac bővülése folytatódott: több volt a szolgáltató és az előfizető is. 2010 I. negyedévében az internetszolgáltatók száma 413 volt, 20-szal több, mint egy évvel korábban. A piac koncentrált, 20 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90%-át. Az internet-előfizetések száma 2010 márciusának végén átlépte a 2,9 milliót, ez negyedével több, mint 2009 ugyanezen időpontjában. Az internetpiac fejlődése - az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett - a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül az xDSL-előfizetések száma ugyan stagnál, a kábeltévés interneté viszont új lendületet kapott és darabszámban is megelőzte az előbbit. Eközben a vezeték nélküli szegmens egy év alatt 67%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, ezen a szolgáltatási területen a növekedés 79%-os volt. Az összes internet-előfizetés harmada a mobil kategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 10 százalékponttal növekedett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A széles sávú interneten belül éves viszonylatban a kábelhálózatos előfizetések 11%-kal gyarapodtak, az xDSL-előfizetések száma kismértékben csökkent. A széles sávú (kábeltévés- és xDSL-) internetre történő előfizetések száma összességében egy év alatt 5%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de éves szinten majdnem másfélszeresére bővült az egyéb - például a LAN- (optikai) internetet is magában foglaló - kategória előfizetéseinek mennyisége.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az I. negyedévben meghaladta a 35,1 milliárd forintot, ami az előfizetői akciók (például ingyenes hónapok) és a díjak mérséklődése miatt folyó áron 2%-kal volt kevesebb az egy évvel korábbinál.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele