Az éves akácméz mennyiség fele hiányzik a kaptárakból. A viharos időjárás elverte az akácfák virágát, így a méhek nem tudtak elegendő virágport gyűjteni. Az akácméz kilónként jelenleg 1500-2000 forintba kerül a boltokban, de az árak a hiány miatt a közeljövőben biztosan emelkedni fognak.
A hűvös, szeles, rendkívül csapadékos tavaszi időjárás komoly károkat okozott a hazai méztermelőknek. Az egyik legértékesebb mézfajta, az akácméz alapanyagát szolgáltató akácfák virágait elverte a szél és az eső, így a méhek nem tudtak elegendő virágport gyűjteni. Bross Péter az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke a pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, hogy a kiesés miatt 5-6 ezer tonna akácméz fog idén hiányozni a piacról. Ez az évente előállított akácmézmennyiségnek körülbelül a fele.
Nagy kérdés, hogyan alakul a következő napok időjárása, mert a dombvidékeken eddig még nem virágzott az akác. Ha jó lesz az idő, akkor a kiesések egy részét még pótolni tudják a hazai méhészetek. Ha ez nem sikerül, akkor bizony mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki akácmézzel szeretné ízesíteni a teáját. Azt, hogy a jelenlegi kilónkénti 1500-2000 forint körüli kiskereskedelmi ár mennyivel emelkedhet, azt ma még nem lehet tudni.
Magyarországon évente 20-25 ezer tonna mézet készítenek a méhészek. Ennek nagy része, 2009-ben például 15 ezer tonna, külföldön talál vevőre. A magyar lakosság a jelek szerint nem szereti az édes életet, fejenként csak fél kiló mézet eszünk meg évente, ami 20 dekával kevesebb az uniós átlagfogyasztásnál.
Jó hír a magyar fogyasztóknak, hogy a hiába lesz kevés az akácméz a méhészek nem emelhetik nyakló nélkül az árakat. Ha túl drága lesz a magyar akácméz, félő, hogy elkezd beözönleni az olcsó méz - Kínából. Az ázsiai országból származó, bizonytalan eredetű olcsó méz kilónként feleannyiba, mindössze 1,2-1,5 dollárba kerül, mint amennyit a világpiacon fizetnek a mézért.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


