2010. áprilisban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,5% volt, 2009. áprilishoz viszonyítva az árak 5,7%-kal növekedtek. Az első négy hónapban átlagosan 5,9%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
1 hónap alatt - 2010. márciushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai 0,5%-kal növekedtek. Ez az átlaggal azonos mértékű növekedés meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 4,2%-os drágulásának a következménye. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek ára az előző hónaphoz képest 0,1%-kal csökkent. Árcsökkenés volt megfigyelhető a tojás (2,6%), a liszt (1,7%), valamint a sertéshús (1,6%) esetében. A legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek árai emelkedtek (2,3%), az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. Az egyéb cikkek szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (0,9%) drágultak, ezen belül a járműüzemanyagok ára 2,7%-kal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk ára az átlaggal megegyező mértékben nőtt. A szolgáltatások esetében bekövetkezett 0,4%-os áremelkedés átlag alatti volt. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,2%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.

12 hónap alatt, 2009. áprilishoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,4%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a kávé 10,6, a tojás 6,6, valamint a házon kívüli étkezés 6,0 százalékkal. Árcsökkenés következett be a cukor (9,9%), a liszt (7,7%), a sertéshús (7,1%) és az étolaj (6,5%) esetében. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 11,2%-kal növekedtek az egyéb cikkek árai, ezen belül a járműüzemanyagok 25,2%-kal, a gyógyszer, gyógyáruk 7,2%-kal drágultak. Szintén átlag felett, 10,9%-kal nőttek a szeszes italok, dohányáruk árai. A szolgáltatások átlaggal megegyező áremelkedésén belül a szemétszállítás 11,2, a csatornadíj 7,1, a vízdíj 6,9%-kal drágult. A háztartási energia (3,7%) esetében átlag alatti volt az árnövekedés, ezen belül az elektromos energia ára 12,3%-kal nőtt, a távfűtésé 18,5%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 2,1%-kal, a ruházkodási cikkekért 0,1%-kal kellett többet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
Az EU 27 tagországában 2010. márciusban a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 1,9%-kal voltak magasabbak, mint 2009. márciusban. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Lettországban (4,0%) és Írországban (2,4%), a legnagyobb áremelkedést pedig Magyarországon (5,7%) és Romániában (4,2%) mérték.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








