2010. áprilisban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,5% volt, 2009. áprilishoz viszonyítva az árak 5,7%-kal növekedtek. Az első négy hónapban átlagosan 5,9%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
1 hónap alatt - 2010. márciushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai 0,5%-kal növekedtek. Ez az átlaggal azonos mértékű növekedés meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 4,2%-os drágulásának a következménye. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek ára az előző hónaphoz képest 0,1%-kal csökkent. Árcsökkenés volt megfigyelhető a tojás (2,6%), a liszt (1,7%), valamint a sertéshús (1,6%) esetében. A legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek árai emelkedtek (2,3%), az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. Az egyéb cikkek szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (0,9%) drágultak, ezen belül a járműüzemanyagok ára 2,7%-kal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk ára az átlaggal megegyező mértékben nőtt. A szolgáltatások esetében bekövetkezett 0,4%-os áremelkedés átlag alatti volt. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,2%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.
12 hónap alatt, 2009. áprilishoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,4%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a kávé 10,6, a tojás 6,6, valamint a házon kívüli étkezés 6,0 százalékkal. Árcsökkenés következett be a cukor (9,9%), a liszt (7,7%), a sertéshús (7,1%) és az étolaj (6,5%) esetében. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 11,2%-kal növekedtek az egyéb cikkek árai, ezen belül a járműüzemanyagok 25,2%-kal, a gyógyszer, gyógyáruk 7,2%-kal drágultak. Szintén átlag felett, 10,9%-kal nőttek a szeszes italok, dohányáruk árai. A szolgáltatások átlaggal megegyező áremelkedésén belül a szemétszállítás 11,2, a csatornadíj 7,1, a vízdíj 6,9%-kal drágult. A háztartási energia (3,7%) esetében átlag alatti volt az árnövekedés, ezen belül az elektromos energia ára 12,3%-kal nőtt, a távfűtésé 18,5%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 2,1%-kal, a ruházkodási cikkekért 0,1%-kal kellett többet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
Az EU 27 tagországában 2010. márciusban a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 1,9%-kal voltak magasabbak, mint 2009. márciusban. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Lettországban (4,0%) és Írországban (2,4%), a legnagyobb áremelkedést pedig Magyarországon (5,7%) és Romániában (4,2%) mérték.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít