Áprilisban folytatódott a GKI konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értékének egy éve tartó emelkedése. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index nemcsak a válság előtti utolsó "békehónap", 2008 szeptemberének szintjét haladta meg, de 2006 májusa óta nem volt ilyen magas. Már az üzleti várakozások sem sokkal maradnak el a válság előtti szinttől.
Miközben márciusban az üzleti szektor várakozásainak kedvező változása kizárólag az ipari bizalmi indexnek volt köszönhető, áprilisban az ipari várakozások kissé romlottak, a többi ágazaté viszont érezhetően emelkedett.
Az ipari bizalmi index egy éve tartó emelkedése most másodszor tört meg. Stagnált a termelési kilátások, romlott a rendelésállományok és saját termelésű készletek megítélése, de javult az elmúlt időszaki termelésé. Az exportrendeléseket is gyengébbek érezték a válaszolók. Azipari várakozások áprilisi romlása azonban kisebb a márciusi emelkedésnél. Az építőipari bizalmi index értéke a márciusi csökkenés után áprilisban növekedett, de még jóval elmarad a válság előtti szinttől. Most egyaránt javult kissé az előző három hónap termelési színvonalának és a rendelésállományoknak a megítélése.
A kereskedelmi bizalmi index értéke 2010 első három hónapjában határozottan növekedett, majd áprilisban valósággal megugrott, s elérte a válság előtti szintet. Leginkább az eladási pozíció megítélése javult, de markáns növekedést jeleznek a rendelésállományra vonatkozó várakozások is, miközben a készletek átlagos színvonala nőtt márciushoz képest. A szolgáltatói bizalmi index szezonálisan kiigazított értéke az év elejére jellemző ingadozást követően áprilisban jelentősen emelkedett, s megközelítette a válság kirobbanását megelőző szintet. Legnagyobb mértékben a közeljövőre vonatkozó forgalmi várakozások javultak, de jelentősen javult az üzletmenet megítélése is.
A foglalkoztatási szándék az iparban kissé, a kereskedelemben erőteljesebben romlott, az építőiparban és főleg a szolgáltatások körében javult, s jelentősen csökkent a fogyasztók munkanélküliségtől való félelme.
Az iparban a következő három hónapban az eladási árak növekedésére számítottak. Az építőiparban az árcsökkentésre számító cégek aránya továbbra is jelentősen meghaladta az áremelésre készülőkét, de a mélyépítésben már ez utóbbiak voltak enyhe többségben. Némileg erősödött a kereskedelmi és szolgáltató cégek áremelési törekvése, miközben a fogyasztók inflációs várakozása mérséklődött.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Áprilisban már alig voltak többen azok a cégek, amelyek a magyar gazdaság kilátásait romlónak, mint amelyek javulónak minősítették. A fogyasztók véleménye is jelentősen javult a magyar gazdaság helyzetéről.
A GKI fogyasztói bizalmi index értéke a 2009. áprilisi mélypont után markáns növekedésnek indult. Értéke ugyan nagyon messze van a korábbi választási évek csúcspontjaitól, de csaknem négy éve nem volt ilyen magas. Érezhetően kedvezőbb lett a lakosság saját pénzügyi helyzetére vonatkozó várakozása, miközben a közeljövőben várható megtakarítási képességről alkotott véleménye nem változott.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről