Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma: az elmúlt egy évben meghaladta a 14 milliárd(!) forintot. A piac elképesztő növekedésének legjobb példája, hogy a mennyiségben mért forgalom 25%-os növekedést mutat.
A Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe szerint az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért forgalom 25 százalékkal növekedett; immár több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban, egy év alatt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb december-januárban 636 forint, - 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban.
Botrányos! Röhögnek a szabályokon a magyar kereskedők Kattints!
Érdekes, hogy akereskedelmi márkák piaci részaránya azonban nem nőtt, hanem csökkent, szemben az általános trendekkel. Mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából a láncok saját márkái, 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalékkal. A saját márkás termékek visszaesését elsősorban a kisebb gyártók olcsóbb termékeinek megjelenése váltotta ki.
Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása a forgalomból. Ugyanis tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent.
A Nielsen tavaly őszi közlése szerint tizenkilenc vizsgált európai ország közül csak kettőben, Norvégiában és Portugáliában csökkent az energiaital bolti forgalma. Kiemelkedik a kiskereskedelemben eladott mennyiség, a lakosság számarányához képest Hollandiában (620 ezer hektoliter) és Ausztriában (290 ezer hektoliter). Magyarországnál alacsonyabb árakat csak Franciaországban (1,5 euró), Hollandiában és Portugáliában (egyaránt 1,6 euró), illetve Norvégiában (1,8 euró) regisztrált a Nielsen. Legdrágábban Görögországban és Horvátországban árulták az energiaitalt, mégpedig literenként 7,1, illetve 6,3 euróért.
A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékos bővülése egyik évről a másikra azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen.
Drága?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Modroczky Tamás, a piacra nemrég berobbant Playbev Cee. Kft. ügyvezető igazgatója a Pénzcentrumnak korábban elmondta: az energiaital ára úgy tevődik össze, hogy a gyárból megkapott termék gyártási költségére rátesznek egy fix marketingköltést, egy magas jogdíjat, amit a licensz tulajdonosának kell fizetni, erre jön a magyar forgalmazó haszonkulcsa.
A gyártók természetesen féltve őrzik titkaikat az előállítás költségei felől, de piaci pletykák szerint egy 24 dobozos karton Red Bull gyári költsége valahol 8 dollár, vagyis 1 600 forint körül alakul, miközben a nagyáruházakban sem lehetne hozzájutni egy kartonhoz 6 000 forint alatt. Így az energiaital valószínűleg egyike azon termékeknek, amelyeken a gyártók a legnagyobb haszonkulccsal dolgoznak.
Veszélyes?
Egyetlen doboznyi italban egyébként alig van több koffein, mint egy kávéban, így -az InfoRádiónak nyilatkozó- Kovács Gábor belgyógyász szerint, ha mértékkel fogyasztják, akkor nincs is vele semmi baj.
A szakember szerint azonban az energiaital és az alkohol együttes fogyasztása már nem ajánlott, mivel az alkohol hatása kevésbé érződik a koffein miatt, ami nem szerencsés.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt
- Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni
- Közeledik a nyárias meleg, lehet vágni a centit - mutatjuk, mikor érkezik
- Nyugdíjjogosultság – így lehet szolgálati időt vásárolni
- Hajmeresztő videó: egy furgonos úgy vélte, vele van az erő
- Kiderült, mikor nyitja első magyarországi üzletét a Primark