Egyre gyakrabban fordulnak elő a magyar vásárlók kosaraiban az úgynevezett "low-cost" termékek. Ezek az árucikkek általában a saját márkás cikkeknél -azaz az eddigi legolcsóbbaknál- is olcsóbbak, minőségük pedig gyakran árukkal van egyenes arányosságban. A nyugati fogyasztók viszont szívesebben keresik a kuponokat, vadásznak az akciókra.
A hagyományos hiper- és szupermarket láncok tisztában vannak azzal, hogy mekkora jelentőséget tulajdonít a fogyasztó a legalacsonyabb ár felkutatásának, és vonzerejük növelése érdekében kíméletlen árháborúkat vívnak egymással - hangzik a Cetelem Körkép 2010 felmérés egyik izgalmas megállapítása.
Az európai felmérés kimutatta azt is, hogy új típusú fogyasztóhoz új típusú kereskedő dukál: az áruházláncok kénytelenek újragondolni az általuk képviselt kereskedelmi modellt. Ennek jegyében ésszerűsíteniük kell az üzleteket, és szükségszerűen meg kell válniuk minden felesleges, a fogyasztó szemében másodlagosnak tűnő költségforrástól. Ami a fogyasztót illeti, ő valóban késznek mutatkozik számos engedményre, amennyiben ez számára jutányosabb árat jelent...természetesen azonos minőség mellett.

A legalacsonyabb ár felkutatása nagyobb versenyeztetést is jelent: manapság az európai fogyasztó lesben állva figyeli a jó üzlet lehetőségét, vadászik az akciókra, és nem rest összehasonlítani az egyes üzletek árait.
A low-cost terjedő népszerűségét mutatja az is, hogy az európai fogyasztók az alacsonyabb ár érdekében hajlamosak számos, a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos körülményről lemondani (a minőségből nem engedve), 81 százalékuk például egyszerűbb termékcsomagolással is kiegyezne.
Ezt a fogyasztó egy-egy lánchoz való hűsége sínyli meg. Hogyan lehetne újra rabul ejteni a csapongó fogyasztó szívét? A válasz nem új, de mindig hatásos: meg kell vásárolni a hűségét, különböző előnyöket biztosítva számára.

Bár az ügyfélnek nyújtott előnyök nem tartoznak a vásárlói döntés alapvető szempontjai közé (a válaszadók csupán 27 százaléka jelölte meg), az európaiak mindazonáltal nem maradnak érzéketlenek az ilyen ajánlatok vonzerejével szemben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legbefolyásolhatóbbnak az olaszok és a magyarok bizonyulnak, 85 százalékuk hagyja magát elcsábítani árengedményekkel; a felsorolt előnyökre szintén nagy érzékenységet mutató spanyolok es belgák pedig leginkább a kedvezményes kuponokat mondják kedvükre valónak.
Mindezek az előnyök, jóllehet messze nem döntő fontosságúak a termek kiválasztásakor, ám azok előnyt biztosíthatnak egy-egy üzletlánc számára a többivel szemben.
Az internet néhány év alatt a legjobb minőség/ár arányt kereső fogyasztó leghasznosabb eszközévé lépett elő. Akár az egyes termékek jellemzőinek összehasonlítására, akár a világszerte fellelhető, különböző online értékesítők árainak összevetésére használjuk, az internet ma a leghatékonyabb eszköz az optimális minőség/ár arány felkutatására, s a világ leghatalmasabb árukészlete is egyben, mely néhány kattintással hozzáférhető.
Az élelmiszereken kell spórolnunk
A Gfk Hungária kutatásai szerint a háztartások a válság hatására először a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, a 2009-es évben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek. Honfitársaink közel felének már az élelmiszer vásárláson is jelentősen spórolni kell, így nem csoda, hogy egyre gyakrabban kerül a kosárba low-cost termék.
Az adatokból jól látszik, hogy 2009 második félévében tipikussá vált eltolódás az olcsóbb termékek irányába - miközben továbbra is csökkent a háztartások által megvásárolt mennyiség.

Lavinát indít el a Lidl mennyiségi korlátozása? Vallottak a boltláncok: erre számíthatnak a vásárlók
A Lidl nem rég bejelentette, hogy több, piaci áron kapható termékükre is korlátozásokat vezet be. De ez vajon általános, vagy csak egy egyszeri alkalom?
A startolásnál a magyarok mindössze 10-15 százaléka ismerte a közösségi finanszírozás lényegét, és sokan még mindig összekeverik ezt a fajta támogatást a jótékonykodással.
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.
Akár esküvő, akár születésnap, a magyarok imádnak ajándékozni. Ajándékot pedig egyre többen online vásárolnának.
-
Videó: ennyivel olcsóbb, ha nem a balatoni büfében vásárolsz, hanem a boltban
Megnéztük, milyen árak vannak a parton, és mennyibe kerül egy hamburger, ha magunk készítjük.
-
Hogy lehet bankszámlát nyitni egy szelfivel? Mutatjuk
A Gránit Bank szolgáltatását már több ezer ügyfél vette igénybe.
-
5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást (x)
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
- Eltűnt egy 45 éves tó Debrecen mellett
- Új részletek derültek ki az olaszországi jégcsuszamlásról
- Szalah nagyot ugrott előre, de Mbappé így is messze tőle
- 49 ötletre lehet szavazni a budapesti közösségi költségvetés keretében
- Szörnyű baleset Bács-Kiskunban, három halott
- Szalay-Bobrovniczky Kristóf: egyre nehezebb a helyzete Ukrajnának
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


