8 °C Budapest

Elérkezett a 600 forintos sajt és a 200 forintos virsli ideje

2010. március 23. 04:32

Egyre gyakrabban fordulnak elő a magyar vásárlók kosaraiban az úgynevezett "low-cost" termékek. Ezek az árucikkek általában a saját márkás cikkeknél -azaz az eddigi legolcsóbbaknál- is olcsóbbak, minőségük pedig gyakran árukkal van egyenes arányosságban. A nyugati fogyasztók viszont szívesebben keresik a kuponokat, vadásznak az akciókra.

A hagyományos hiper- és szupermarket láncok tisztában vannak azzal, hogy mekkora jelentőséget tulajdonít a fogyasztó a legalacsonyabb ár felkutatásának, és vonzerejük növelése érdekében kíméletlen árháborúkat vívnak egymással - hangzik a Cetelem Körkép 2010 felmérés egyik izgalmas megállapítása.

Az európai felmérés kimutatta azt is, hogy új típusú fogyasztóhoz új típusú kereskedő dukál: az áruházláncok kénytelenek újragondolni az általuk képviselt kereskedelmi modellt. Ennek jegyében ésszerűsíteniük kell az üzleteket, és szükségszerűen meg kell válniuk minden felesleges, a fogyasztó szemében másodlagosnak tűnő költségforrástól. Ami a fogyasztót illeti, ő valóban késznek mutatkozik számos engedményre, amennyiben ez számára jutányosabb árat jelent...természetesen azonos minőség mellett.

 

Forrás: Cetelem Körkép 2010 felmérés (kattints a nagyításhoz!)


A legalacsonyabb ár felkutatása nagyobb versenyeztetést is jelent: manapság az európai fogyasztó lesben állva figyeli a jó üzlet lehetőségét, vadászik az akciókra, és nem rest összehasonlítani az egyes üzletek árait.

A low-cost terjedő népszerűségét mutatja az is, hogy az európai fogyasztók az alacsonyabb ár érdekében hajlamosak számos, a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos körülményről lemondani (a minőségből nem engedve), 81 százalékuk például egyszerűbb termékcsomagolással is kiegyezne.

Ezt a fogyasztó egy-egy lánchoz való hűsége sínyli meg. Hogyan lehetne újra rabul ejteni a csapongó fogyasztó szívét? A válasz nem új, de mindig hatásos: meg kell vásárolni a hűségét, különböző előnyöket biztosítva számára.

 

Forrás: Cetelem Körkép 2010 felmérés (kattints a nagyításhoz!)


Bár az ügyfélnek nyújtott előnyök nem tartoznak a vásárlói döntés alapvető szempontjai közé (a válaszadók csupán 27 százaléka jelölte meg), az európaiak mindazonáltal nem maradnak érzéketlenek az ilyen ajánlatok vonzerejével szemben.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A legbefolyásolhatóbbnak az olaszok és a magyarok bizonyulnak, 85 százalékuk hagyja magát elcsábítani árengedményekkel; a felsorolt előnyökre szintén nagy érzékenységet mutató spanyolok es belgák pedig leginkább a kedvezményes kuponokat mondják kedvükre valónak.

Mindezek az előnyök, jóllehet messze nem döntő fontosságúak a termek kiválasztásakor, ám azok előnyt biztosíthatnak egy-egy üzletlánc számára a többivel szemben.

Az internet néhány év alatt a legjobb minőség/ár arányt kereső fogyasztó leghasznosabb eszközévé lépett elő. Akár az egyes termékek jellemzőinek összehasonlítására, akár a világszerte fellelhető, különböző online értékesítők árainak összevetésére használjuk, az internet ma a leghatékonyabb eszköz az optimális minőség/ár arány felkutatására, s a világ leghatalmasabb árukészlete is egyben, mely néhány kattintással hozzáférhető.

Az élelmiszereken kell spórolnunk

A Gfk Hungária kutatásai szerint a háztartások a válság hatására először a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, a 2009-es évben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek. Honfitársaink közel felének már az élelmiszer vásárláson is jelentősen spórolni kell, így nem csoda, hogy egyre gyakrabban kerül a kosárba low-cost termék.

Az adatokból jól látszik, hogy 2009 második félévében tipikussá vált eltolódás az olcsóbb termékek irányába - miközben továbbra is csökkent a háztartások által megvásárolt mennyiség.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm