Egyre gyakrabban fordulnak elő a magyar vásárlók kosaraiban az úgynevezett "low-cost" termékek. Ezek az árucikkek általában a saját márkás cikkeknél -azaz az eddigi legolcsóbbaknál- is olcsóbbak, minőségük pedig gyakran árukkal van egyenes arányosságban. A nyugati fogyasztók viszont szívesebben keresik a kuponokat, vadásznak az akciókra.
A hagyományos hiper- és szupermarket láncok tisztában vannak azzal, hogy mekkora jelentőséget tulajdonít a fogyasztó a legalacsonyabb ár felkutatásának, és vonzerejük növelése érdekében kíméletlen árháborúkat vívnak egymással - hangzik a Cetelem Körkép 2010 felmérés egyik izgalmas megállapítása.
Az európai felmérés kimutatta azt is, hogy új típusú fogyasztóhoz új típusú kereskedő dukál: az áruházláncok kénytelenek újragondolni az általuk képviselt kereskedelmi modellt. Ennek jegyében ésszerűsíteniük kell az üzleteket, és szükségszerűen meg kell válniuk minden felesleges, a fogyasztó szemében másodlagosnak tűnő költségforrástól. Ami a fogyasztót illeti, ő valóban késznek mutatkozik számos engedményre, amennyiben ez számára jutányosabb árat jelent...természetesen azonos minőség mellett.

A legalacsonyabb ár felkutatása nagyobb versenyeztetést is jelent: manapság az európai fogyasztó lesben állva figyeli a jó üzlet lehetőségét, vadászik az akciókra, és nem rest összehasonlítani az egyes üzletek árait.
A low-cost terjedő népszerűségét mutatja az is, hogy az európai fogyasztók az alacsonyabb ár érdekében hajlamosak számos, a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos körülményről lemondani (a minőségből nem engedve), 81 százalékuk például egyszerűbb termékcsomagolással is kiegyezne.
Ezt a fogyasztó egy-egy lánchoz való hűsége sínyli meg. Hogyan lehetne újra rabul ejteni a csapongó fogyasztó szívét? A válasz nem új, de mindig hatásos: meg kell vásárolni a hűségét, különböző előnyöket biztosítva számára.

Bár az ügyfélnek nyújtott előnyök nem tartoznak a vásárlói döntés alapvető szempontjai közé (a válaszadók csupán 27 százaléka jelölte meg), az európaiak mindazonáltal nem maradnak érzéketlenek az ilyen ajánlatok vonzerejével szemben.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legbefolyásolhatóbbnak az olaszok és a magyarok bizonyulnak, 85 százalékuk hagyja magát elcsábítani árengedményekkel; a felsorolt előnyökre szintén nagy érzékenységet mutató spanyolok es belgák pedig leginkább a kedvezményes kuponokat mondják kedvükre valónak.
Mindezek az előnyök, jóllehet messze nem döntő fontosságúak a termek kiválasztásakor, ám azok előnyt biztosíthatnak egy-egy üzletlánc számára a többivel szemben.
Az internet néhány év alatt a legjobb minőség/ár arányt kereső fogyasztó leghasznosabb eszközévé lépett elő. Akár az egyes termékek jellemzőinek összehasonlítására, akár a világszerte fellelhető, különböző online értékesítők árainak összevetésére használjuk, az internet ma a leghatékonyabb eszköz az optimális minőség/ár arány felkutatására, s a világ leghatalmasabb árukészlete is egyben, mely néhány kattintással hozzáférhető.
Az élelmiszereken kell spórolnunk
A Gfk Hungária kutatásai szerint a háztartások a válság hatására először a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, a 2009-es évben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek. Honfitársaink közel felének már az élelmiszer vásárláson is jelentősen spórolni kell, így nem csoda, hogy egyre gyakrabban kerül a kosárba low-cost termék.
Az adatokból jól látszik, hogy 2009 második félévében tipikussá vált eltolódás az olcsóbb termékek irányába - miközben továbbra is csökkent a háztartások által megvásárolt mennyiség.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








