Egyre gyakrabban fordulnak elő a magyar vásárlók kosaraiban az úgynevezett "low-cost" termékek. Ezek az árucikkek általában a saját márkás cikkeknél -azaz az eddigi legolcsóbbaknál- is olcsóbbak, minőségük pedig gyakran árukkal van egyenes arányosságban. A nyugati fogyasztók viszont szívesebben keresik a kuponokat, vadásznak az akciókra.
A hagyományos hiper- és szupermarket láncok tisztában vannak azzal, hogy mekkora jelentőséget tulajdonít a fogyasztó a legalacsonyabb ár felkutatásának, és vonzerejük növelése érdekében kíméletlen árháborúkat vívnak egymással - hangzik a Cetelem Körkép 2010 felmérés egyik izgalmas megállapítása.
Az európai felmérés kimutatta azt is, hogy új típusú fogyasztóhoz új típusú kereskedő dukál: az áruházláncok kénytelenek újragondolni az általuk képviselt kereskedelmi modellt. Ennek jegyében ésszerűsíteniük kell az üzleteket, és szükségszerűen meg kell válniuk minden felesleges, a fogyasztó szemében másodlagosnak tűnő költségforrástól. Ami a fogyasztót illeti, ő valóban késznek mutatkozik számos engedményre, amennyiben ez számára jutányosabb árat jelent...természetesen azonos minőség mellett.

A legalacsonyabb ár felkutatása nagyobb versenyeztetést is jelent: manapság az európai fogyasztó lesben állva figyeli a jó üzlet lehetőségét, vadászik az akciókra, és nem rest összehasonlítani az egyes üzletek árait.
A low-cost terjedő népszerűségét mutatja az is, hogy az európai fogyasztók az alacsonyabb ár érdekében hajlamosak számos, a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos körülményről lemondani (a minőségből nem engedve), 81 százalékuk például egyszerűbb termékcsomagolással is kiegyezne.
Ezt a fogyasztó egy-egy lánchoz való hűsége sínyli meg. Hogyan lehetne újra rabul ejteni a csapongó fogyasztó szívét? A válasz nem új, de mindig hatásos: meg kell vásárolni a hűségét, különböző előnyöket biztosítva számára.

Bár az ügyfélnek nyújtott előnyök nem tartoznak a vásárlói döntés alapvető szempontjai közé (a válaszadók csupán 27 százaléka jelölte meg), az európaiak mindazonáltal nem maradnak érzéketlenek az ilyen ajánlatok vonzerejével szemben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legbefolyásolhatóbbnak az olaszok és a magyarok bizonyulnak, 85 százalékuk hagyja magát elcsábítani árengedményekkel; a felsorolt előnyökre szintén nagy érzékenységet mutató spanyolok es belgák pedig leginkább a kedvezményes kuponokat mondják kedvükre valónak.
Mindezek az előnyök, jóllehet messze nem döntő fontosságúak a termek kiválasztásakor, ám azok előnyt biztosíthatnak egy-egy üzletlánc számára a többivel szemben.
Az internet néhány év alatt a legjobb minőség/ár arányt kereső fogyasztó leghasznosabb eszközévé lépett elő. Akár az egyes termékek jellemzőinek összehasonlítására, akár a világszerte fellelhető, különböző online értékesítők árainak összevetésére használjuk, az internet ma a leghatékonyabb eszköz az optimális minőség/ár arány felkutatására, s a világ leghatalmasabb árukészlete is egyben, mely néhány kattintással hozzáférhető.
Az élelmiszereken kell spórolnunk
A Gfk Hungária kutatásai szerint a háztartások a válság hatására először a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, a 2009-es évben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek. Honfitársaink közel felének már az élelmiszer vásárláson is jelentősen spórolni kell, így nem csoda, hogy egyre gyakrabban kerül a kosárba low-cost termék.
Az adatokból jól látszik, hogy 2009 második félévében tipikussá vált eltolódás az olcsóbb termékek irányába - miközben továbbra is csökkent a háztartások által megvásárolt mennyiség.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








