15 °C Budapest

Örökre megváltozott a magyar Tesco

2010. március 7. 16:02

A Tesco arra ösztönzi vásárlóit, hogy az eldobható bevásárlótáskák helyett más, környezettudatos megoldást válasszanak. Az áruházlánc olyan, "örökzöld" táskákat kínál, amelyeket csak egyszer kell megvásárolni, utána szükség esetén mindig térítésmentesen újra cserélhetők. Az eldobható táskák felhasználásának visszaszorítására péntektől minden áruházban fizetőssé tették a nejlonszatyrokat.

A Tesco vállalati felelősségvállalási programjában kiemelten fontos helyet foglal el a környezet védelme és a tudatos hulladékgazdálkodás. A lánc arra ösztönzi vásárlóit, hogy minél kevesebb eldobható nejlonszatyrot használjanak. Ennek érdekében 2005 óta széles választékban kínál ún. "tartós táskákat", melyek közül az "örökzöld" táska különlegessége, hogy csak egyszer kell 49 forintért megvásárolni. Ezt követően ugyanis megrongálódás vagy elhasználódás esetén a vásárló kérésére ingyen kicserélik azt, a leadott használt szatyrot pedig újrahasznosítják. A környezetbarát "tartós táskák" erősek, számtalanszor használhatók, élettartamuk végén pedig újrahasznosíthatók.

Annak érdekében, hogy minél több vásárló álljon át a környezettudatos, többször használható bevásárlótáskák használatára, a Tesco minden hazai áruházában fizetőssé teszi a műanyag bevásárlótáskákat. A Tesco az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházában vezette be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a fogyasztás közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszáz millió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetünket. A nejlonszatyrok ezentúl egységesen öt forintért vásárolhatók meg a pénztáraknál.

A Tesco Magyarországon elsőként vezette be a száz százalékosan lebomló bevásárlótáskákat, amelyek a több száz évig szennyező hagyományos műanyagokkal ellentétben másfél év alatt teljesen lebomlanak komposzt-körülmények között.

Az ötforintos szatyrok bevezetése kapcsán 2010. március 12. és április 11. között pecsétgyűjtő akciót hirdet a Tesco. Aki legalább 200 forint értékben vásárol, és nem kér eldobható bevásárlótáskát, kap egy matricát az erre a célra használandó gyűjtőfüzetbe. Ha a füzetben mind az öt pecsét összegyűlik, ingyenesen beváltható egy parányira összehajtható, strapabíró zsebtáskára.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A fizetős bevásárlószatyrok rendszerének bevezetése csak egy része a vállalat zöld programjának: a Tesco többek között azon dolgozik, hogy 2020-ig fajlagosan felére csökkentse áruházai károsanyag-kibocsátását a 2006-os bázisévihez képest, hogy minél több üzletben hozzáférhetővé tegye a PET-palack- és alumíniumdoboz-visszaváltási rendszert, illetve minél több fiatalt motiváljon a felelős hulladékkezelés elveinek elsajátítására.

"Hiszünk abban, hogy vásárlóinkkal összefogva fontos lépést teszünk az élhető környezet megteremtése és fenntartása felé, és a közeljövőben számos piaci szereplő követi majd példánkat", mondta el Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem