Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Tovább zuhan a lakossági vásárlókedv Decemberben tovább folytatódott a kiskereskedelmi forgalom volumenének csökkenése. Az előző hónaphoz képest 0,7 százalékos volt a visszaesés -derül ki a KSH legfrissebb adataiból. A saját márkás termékek ugyanakkor tovább tarolnak.
Tavaly mindössze egyetlen olyan hónap volt, amikor a kiskereskedelmi forgalom emelkedni tudott, az is csupán az áfa-emelés által kikényszerített előrehozott fogyasztás eredménye volt. Az éves index ugyan emelkedett, de valójában a lakossági vásárlások továbbra is csökkenő trendet mutatnak.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009-ben 7279 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből decemberben az éves forgalom 10%-a, 753 milliárd forint realizálódott. 2009-ben a kiskereskedelmi eladások 45%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 15-15%-a az üzemanyag-, valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene 2009-ben 3,9, decemberben 3,8%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. 2009. decemberében az eladások jelentős részét (92%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,8%-kal maradtak el a 2008. decemberitől.
Újabb Tesco-botrány?! Kisöpörheti a multi a magyar árukat a polcokról Kattints!
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2009-ben 8,7, decemberben 12,7%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához mérten. 2009 utolsó hónapjában szinte minden üzlettípusban csökkent a forgalom: az előző év decemberéhez viszonyítva továbbra is jelentős mértékű volt a visszaesés az iparcikk jellegű vegyes (28,5%), valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag- (18,2%) üzletekben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az országos kiskereskedelmi forgalomból továbbra is Közép-Magyarország képviselte a legnagyobb részt, aránya 2009 III. negyedévében 36% volt. A többi régió egyenként 9-12%-ban részesedett a kiskereskedelmi forgalomból. A III. negyedévben minden régióban csökkent a kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene - a legkevésbé Észak-Magyarországon (5,7%), a leginkább Közép-Dunántúlon (8,1%).
Folytatódó visszaesés 2010-ben?
Jól jelzi a vásárlási kedv (lehetőség) csökkenését, hogy a három éve tartó visszaesésen belül 2009 utolsó negyedéve volt a legsúlyosabb.
Az idei esztendőben vélhetően kitart a lassító erők egyike, a lakossági eladósodási lehetőségek beszűkülése. Kérdés, hogy a személyi jövedelemadó csökkenése elegendő mértékben erősíti-e a vásárlóerőt ahhoz, hogy a folyamat megálljon. Valószínűleg nem, a jegybank tavaly novemberben például a háztartások fogyasztási kiadásaiban további 3 százalékos visszaesést jelzett előre, a januári konvergenciaprogramban -2,5 százalékos index szerepel.
Egyre jobban kedveljük a saját márkákat
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.