London egyik legkedveltebb áruházában, a Selfridges-ben kapható a világ legdrárább, 1800 fontot (547 ezer forint) érő Ibérico sonkája.
A több mint 7 kilogramos sonka eredetiségét DNA bizonyítvány tanúsítja, mint általában Manuel Maldonado spanyol sonkamester összes termékét. Maldonado eredetileg 50 ibériai sertést - pata negrát - választott ki, melyeket extra körülmények között, Extremadura tartomány üves-bükkös domboldalain neveltek. Hízlalásuk utolsó fázisában a fekte sertéseket kizárólag makkal etetik, ezáltal lesz különleges ízű a húsuk.
A sertés egész évben a szabadban él, sokat mozog, s az utolsó 4-5 hónapban gyakorlatilag csak makkot eszik, méghozzá minimálisan napi három kilót. Vágás, illetve feldolgozás után az iberico-sonka átlagosan kilónként egy napot áll a sóban, ezután megy a szárítóba, ahonnan félév után leviszik a sonkát a pincébe, hogy egyenletes hőmérsékleten további 24-36 hónapot érlelődjön. A minőség az érés hosszától és a comb méretétől is függ.
A Selfridges üzletében most eladásra kerülő sonkát három évig érlelték, mielőtt ládába helyezték, és Londonba szállították.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








