Ha a pénztárcádnak nem is, de az egészségednek igenis jót tesz a gazdasági válság - legalábbis erre a következtetésre jutottak amerikai kutatók, a nagy gazdasági világválság körüli időket vizsgálva.
A Michigani Egyetem kutatói megfigyelték, hogy 1929 és 1932 között az amerikaiak várható életkora mintegy 6 évvel, 57-ről 63-ra emelkedett, férfiak és nők esetében egyaránt. Eközben a különböző katasztrófákban, balesetek következtében meghaltak száma csökkent, csakúgy mint a gyermekhalálozás.
A kutatást végző egyik szakember szerint ezek a következtetések különösen érdekesek, hiszen a magas munkanélküliségről legtöbben úgy gondolják, hogy épp rossz hatással van az egészségre.
A különböző egészségügyi mutatókat 1920-1940 között vizsgáló kutatás alapján a nagy világgazdasági válság négy éve alatt a lakosság egészségi állapota általában javult, csakúgy mint az 1921-es, vagy az 1938-as recessziós években. Ezzel szemben a fellendülés éveiben - 1923-ban, '26-ban, '29-ben és '36-'37 között - a várható élettartam csökkent, és a halálozási ráta nőtt.
Bár a kutatásnak nem volt célja magyarázatot is találni a jelenségre, a szakértők úgy gondolják, mindez azzal áll összefüggésben, hogy válságok idején kevesebb alkoholt és cigarettát fogyasztanak az emberek, és a munkahelyi stressztől is megkímélik magukat, valamint többet is alszanak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A közlekedési balesetek száma is csökken, hiszen kevesebb autó jár ilyenkor az utakon, ezzel a légszennyezettség is csökken, ami a szívmegbetegedések számát csökkenti - kutatások szerint ugyanis az erősen légszennyezett napokon többen kapnak szívinfarktust.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








