Januártól már nem kell duálisan, koronában is feltüntetni az árakat, csak euróban. A kereskedők ezt felkerekítésre, áremelésre is kihasználhatják. Bár azt állítják, nem kell drágulástól tartani,nem élnek vissza a helyzettel, a vásárlók egyre kevésbé bíznak az efféle kijelentésekben -írja az Új Szó.
Az euró bevezetését szabályozó törvény előírta, hogy az üzletek egy évig kötelesek duális árjelölést használni, januártól ez a kötelességük megszűnik.
A Focus kutatóintézet októberi felmérése szerint minden második ember még kizárólag a koronában feltüntetett árat figyeli. A még mindig koronában számoló vásárlók ezentúl sokkal nehezebben tudják követni az árváltozásokat. A kereskedők szerint felesleges az aggodalom. A gazdasági válság miatt óriási a konkurenciaharc, nagyobb áremelést senki sem engedhet meg magának - vallja Jozef Orgonás, a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szövetség főtitkára.
Szerinte nem fognak egyik napról a másikra eltűnni az üzletekben a duális árcédulák, az árat továbbra is fel lehet tüntetni koronában, csak már nem kötelező.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának
- Tisztogatásba kezd a TikTok
- Paks-Kisvárda és Arsenal-Chelsea élőben - sport a tévében
- Szocialista polgármester is támogatta Vitézy Dávid indulását
- Berepedezett a Keleti pályaudvar utascentrumának üvegfödéme - itt a magyarázat
- Három banknál válik elérhetővé az új otthonfelújítási támogatás