Miközben Európában egyre élesedő küzdelmet folytatnak a diszkont-légitársaságok, a magyar piacon idén őszre-télre bemerevedtek a pozíciók.
A Wizz Air továbbra is messze vezet Ferihegyen, sőt, közvetlen versenytársai mellett egy-két hagyományos üzleti modellben működő céget is megszorongathat, ha azok nem képesek tovább faragni a költségeiken, illetve növelni kapacitáskihasználtságukat. A társaság új járatokkal igyekszik nyomást gyakorolni riválisaira, ennek megfelelően nálunk is bővítésre készül. 2010 március végétől új járatot indít Bolognába heti háromszori felszállással. A Wizz Air saját adatai szerint a cég részesedése a fapados piacból Magyarországon 45,6 százalék és hasonló az arány Lengyelországban is. Bulgáriában 60, ukrajnában 93 százalékos a piaci része, igaz utóbbi két piac súlyosan veszteséges, s ez nagyban hozzájárult a csoportszintű veszteségek eléréséhez - írta a Világgazdaság.
Az üzleti modellben a Wizz Airhez legközelebb álló Ryanair viszont meglehetősen visszafogott hazánkban. A társaság kivonult a sármelléki reptérről és visszafogta magát Ferihegyen is, ugyanakkor a hatalmas jegyakciói arról tanúskodnak, inkább a kapacitáskihasználtság maximalizálásával kívánnak eredményeket elérni.
Az EasyJet sem tervez bővítést, legalábbis nem valószínű, hiszen az értékesítést a tényleges indulás előtt hónapokkal meg kell kezdeni és ennek semmi nyoma nincs. A válság megtépázta a céget, vélhetően ezért is vettek vissza a bővülési tempóból. A társaság szeptember végén végetért üzleti évében 14 százalékkal maradt el a nettó eredmény az egy évvel korábbitól, az extra kiadásoknak, például az üzemanyagköltségnek köszönhetően.
A magyar piacon a középmezőnyt képviselő Germanwings továbbra is csak két célpontot kínál Budapestről, és nem is további járatokkal, hanem szolgáltatás-fejlesztéssel kíván felzárkózni az élmezőnyhöz. A társaságnál már 72 órával az indulás előtt be lehet jelentkezni a járatokra online vagy telefonon és két éve ők vezették be elsőként a diszkontok között a transzfer-összeköttetést is.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ledöbbentek a méhészek az idei tavaszon
- Veteránautós esemény jön Esztergomban
- Nem mindennapi világbajnokságot rendeznek idén Szegeden
- Óriási pusztítást végeztek a hódok a Hármas-Körösnél
- A nyugat-antarktiszi jégtakaró számára még van remény – tanulmány
- BL negyeddöntőt játszik ma a Telekom Veszprém kézilabda csapata - sport a tévében