Miközben Európában egyre élesedő küzdelmet folytatnak a diszkont-légitársaságok, a magyar piacon idén őszre-télre bemerevedtek a pozíciók.
A Wizz Air továbbra is messze vezet Ferihegyen, sőt, közvetlen versenytársai mellett egy-két hagyományos üzleti modellben működő céget is megszorongathat, ha azok nem képesek tovább faragni a költségeiken, illetve növelni kapacitáskihasználtságukat. A társaság új járatokkal igyekszik nyomást gyakorolni riválisaira, ennek megfelelően nálunk is bővítésre készül. 2010 március végétől új járatot indít Bolognába heti háromszori felszállással. A Wizz Air saját adatai szerint a cég részesedése a fapados piacból Magyarországon 45,6 százalék és hasonló az arány Lengyelországban is. Bulgáriában 60, ukrajnában 93 százalékos a piaci része, igaz utóbbi két piac súlyosan veszteséges, s ez nagyban hozzájárult a csoportszintű veszteségek eléréséhez - írta a Világgazdaság.
Az üzleti modellben a Wizz Airhez legközelebb álló Ryanair viszont meglehetősen visszafogott hazánkban. A társaság kivonult a sármelléki reptérről és visszafogta magát Ferihegyen is, ugyanakkor a hatalmas jegyakciói arról tanúskodnak, inkább a kapacitáskihasználtság maximalizálásával kívánnak eredményeket elérni.
Az EasyJet sem tervez bővítést, legalábbis nem valószínű, hiszen az értékesítést a tényleges indulás előtt hónapokkal meg kell kezdeni és ennek semmi nyoma nincs. A válság megtépázta a céget, vélhetően ezért is vettek vissza a bővülési tempóból. A társaság szeptember végén végetért üzleti évében 14 százalékkal maradt el a nettó eredmény az egy évvel korábbitól, az extra kiadásoknak, például az üzemanyagköltségnek köszönhetően.
A magyar piacon a középmezőnyt képviselő Germanwings továbbra is csak két célpontot kínál Budapestről, és nem is további járatokkal, hanem szolgáltatás-fejlesztéssel kíván felzárkózni az élmezőnyhöz. A társaságnál már 72 órával az indulás előtt be lehet jelentkezni a járatokra online vagy telefonon és két éve ők vezették be elsőként a diszkontok között a transzfer-összeköttetést is.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








