12 °C Budapest

Visszafogta a válság a fapadosokat

2009. november 30. 09:32

Miközben Európában egyre élesedő küzdelmet folytatnak a diszkont-légitársaságok, a magyar piacon idén őszre-télre bemerevedtek a pozíciók.

A Wizz Air továbbra is messze vezet Ferihegyen, sőt, közvetlen versenytársai mellett egy-két hagyományos üzleti modellben működő céget is megszorongathat, ha azok nem képesek tovább faragni a költségeiken, illetve növelni kapacitáskihasználtságukat. A társaság új járatokkal igyekszik nyomást gyakorolni riválisaira, ennek megfelelően nálunk is bővítésre készül. 2010 március végétől új járatot indít Bolognába heti háromszori felszállással. A Wizz Air saját adatai szerint a cég részesedése a fapados piacból Magyarországon 45,6 százalék és hasonló az arány Lengyelországban is. Bulgáriában 60, ukrajnában 93 százalékos a piaci része, igaz utóbbi két piac súlyosan veszteséges, s ez nagyban hozzájárult a csoportszintű veszteségek eléréséhez - írta a Világgazdaság.

Az üzleti modellben a Wizz Airhez legközelebb álló Ryanair viszont meglehetősen visszafogott hazánkban. A társaság kivonult a sármelléki reptérről és visszafogta magát Ferihegyen is, ugyanakkor a hatalmas jegyakciói arról tanúskodnak, inkább a kapacitáskihasználtság maximalizálásával kívánnak eredményeket elérni.

Az EasyJet sem tervez bővítést, legalábbis nem valószínű, hiszen az értékesítést a tényleges indulás előtt hónapokkal meg kell kezdeni és ennek semmi nyoma nincs. A válság megtépázta a céget, vélhetően ezért is vettek vissza a bővülési tempóból. A társaság szeptember végén végetért üzleti évében 14 százalékkal maradt el a nettó eredmény az egy évvel korábbitól, az extra kiadásoknak, például az üzemanyagköltségnek köszönhetően.

A magyar piacon a középmezőnyt képviselő Germanwings továbbra is csak két célpontot kínál Budapestről, és nem is további járatokkal, hanem szolgáltatás-fejlesztéssel kíván felzárkózni az élmezőnyhöz. A társaságnál már 72 órával az indulás előtt be lehet jelentkezni a járatokra online vagy telefonon és két éve ők vezették be elsőként a diszkontok között a transzfer-összeköttetést is.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem