A brit versenyhatóság gátat szabna a gombaként szaporodó áruházaknak és kemény megfelelési próbáknak vetné alá az új áruházak nyitását.
Az alakuló határozat alapja az a mintegy két évig készült felmérés, melynek eredményeit 2007 novemberében tette közzé az intézmény. A lépés megakadályozná, hogy az olyan nagyvárosokban, ahol egyes áruházláncok túlsúlyban vannak, további áruházak építésével, vagy a meglévők kibővítésével megakadályozzák a konkurencia betelepülését.
A ki nem mondottan a "Tesco-városok" megregulázására létrejött szabály ellen nem meglepő módon támadást indított a Tesco. A bíróság korábbi határozata megerősítette, hogy a felügyelet nem készített átfogó költséghatékonysági tervet a szabály megvalósításáról - ezért nem léphet érvénybe. Az idén júliusban megjelent újabb elemzés szerint a keményebb szabályok a következő 25 év során kétmilliárd fontos megtakarítást hoznának a vásárlóknak.
A versenyfelügyelet elnöke, Peter Freeman szerint a szabályok versenyhelyzetet teremtenének ott is, ahol jelenleg nincs, ráadásul nem engednék, hogy az egyes területeken erőfölényben lévő áruházláncok bebiztosítsák magukat - a vásárlók kárára.
A Tesco szakértői szerint azonban a számítások hamisak, az új szabályok pedig kiszámíthatatlanná tennék az előre tervezést és az igények szerinti bővítést. Ráadásul a szektor fontos munkaadó is, márpedig új munkahelyekre különösen szüksége van az országnak.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok