Tesco, McDonald's: miért is utáljuk őket?

2009. szeptember 21. 14:02

Egy brit marketingkutatás megállapította, hogy a lakosság körében a McDonald's, a Tesco és a Coca-Cola a három leginkább gyűlölt márkanév. Szakértők rávilágítottak, hogy nem kellenek tömegeket irritáló reklámok, vagy silány termékek ahhoz, hogy valamely cég közutálat tárgyává váljon, de akkor miért nem szeretik őket?

A reprezentatív felmérés során a válaszadók 46 %-a nyilatkozott úgy, hogy nem szereti az amerikai gyorsétterem láncot, a McDonald's-ot. A háttérben az állhat, hogy sokan félnek az elhízástól és az egyéb egészségügyi kockázatoktól, ezért az étteremláncot büntették.

A hamburgeresek helyi sajtófőnöke ezzel ellenkezőleg nyilatkozott, szerinte idén nyáron soha nem látott forgalmuk volt a szigetországban. Tudomásul veszik a felmérés végeredményét, amit a forgalmi adatok egyáltalán nem tükröznek.

A piackutatók szekértője szerint a Tesco jó példa arra, hogy amennyiben egy cég elég nagyra nő, akkor nagyobb valószínűséggel kerül a fanyalgók célkeresztjébe. Ezek alapján - bár önmagukban is elegendőek lennének - nem kellenek idegesítő reklámanyagok és az elvárható minőségtől silányabb termékek ahhoz, hogy megutáljanak egy márkát, pusztán a méretük és piaci dominanciájuk miatt sokak szemét szúrhatják.

A válaszadóknak az általuk kedvelt márkákról is nyilatkozni kellett és nem kis meglepetésre a Tesco és a Coca-Cola így is beférkőzött az első tízbe. Az áruházlánc hatodik, míg az üdítőital márka a hetedik legnépszerűbb a britek körében. Több márkára igaz volt az a megállapítás, hogy a válaszadók legalább annyira utálják, mint amennyire szeretik.

Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm