21 °C Budapest

Tesco, McDonald's: miért is utáljuk őket?

2009. szeptember 21. 14:02

Egy brit marketingkutatás megállapította, hogy a lakosság körében a McDonald's, a Tesco és a Coca-Cola a három leginkább gyűlölt márkanév. Szakértők rávilágítottak, hogy nem kellenek tömegeket irritáló reklámok, vagy silány termékek ahhoz, hogy valamely cég közutálat tárgyává váljon, de akkor miért nem szeretik őket?

A reprezentatív felmérés során a válaszadók 46 %-a nyilatkozott úgy, hogy nem szereti az amerikai gyorsétterem láncot, a McDonald's-ot. A háttérben az állhat, hogy sokan félnek az elhízástól és az egyéb egészségügyi kockázatoktól, ezért az étteremláncot büntették.

A hamburgeresek helyi sajtófőnöke ezzel ellenkezőleg nyilatkozott, szerinte idén nyáron soha nem látott forgalmuk volt a szigetországban. Tudomásul veszik a felmérés végeredményét, amit a forgalmi adatok egyáltalán nem tükröznek.

A piackutatók szekértője szerint a Tesco jó példa arra, hogy amennyiben egy cég elég nagyra nő, akkor nagyobb valószínűséggel kerül a fanyalgók célkeresztjébe. Ezek alapján - bár önmagukban is elegendőek lennének - nem kellenek idegesítő reklámanyagok és az elvárható minőségtől silányabb termékek ahhoz, hogy megutáljanak egy márkát, pusztán a méretük és piaci dominanciájuk miatt sokak szemét szúrhatják.

A válaszadóknak az általuk kedvelt márkákról is nyilatkozni kellett és nem kis meglepetésre a Tesco és a Coca-Cola így is beférkőzött az első tízbe. Az áruházlánc hatodik, míg az üdítőital márka a hetedik legnépszerűbb a britek körében. Több márkára igaz volt az a megállapítás, hogy a válaszadók legalább annyira utálják, mint amennyire szeretik.

Brutál nyereséget jelentett a Hell Energy

2023-ban 15 milliárd 468 millió forintnyi nyereséget termelt a Hell Energy Magyarország Kft., ami majdnem 2,5 milliárddal magasabb, mint az egy évvel korábbi eredmény.

Egyedülálló zenés activityt fejlesztett a magyar gyógypedagógus  (x)

Egy hazai gyógypedagógus-zeneterapeuta összerakott egy többszörösen díjazott zenei társasjátékot.

Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 22. szerda
Júlia, Rita
21. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem