Szeptemberben immár ötödik hónapja javult a GKI konjunktúra-indexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Zrt. (www.gki.hu) által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés eredményeit összegző mutató értéke már valamelyest meghaladja a tavaly novemberi értéket. Az üzleti szférán belül azonban augusztushoz képest csak a szolgáltató cégek lettek optimistábbak, igaz, ezek kiugró mértékben.
Az ipari cégek várakozása szeptemberben - öt hónapos javulás után - nem változott, az augusztusi szinten maradt. Az elmúlt időszaki termelés megítélése javult, a következő időszaké csak minimálisan. A rendelésállományok megítélése stagnált - ezen belül az exportrendeléseké javult - a saját termelésű készleteket viszont valamelyest nagyobbnak érezték. Az építőipari bizalmi index értéke három hónapi emelkedés után szeptemberben kissé csökkent. Az elmúlt negyedév termelési színvonalának megítélése valamelyest javult, de a rendelésállomány megítélése és a foglalkoztatási szándék romlott.
A kereskedelmi cégek várakozása 2009 eleje óta hónapról hónapra jelentősen ingadozik, összességében enyhén javul, de az augusztusi számottevő növekedést szeptemberben ismét visszaesés követte. Különösen az eladási pozíció és a várható rendelések megítélése lett pesszimistább, a készletszint megítélése és a foglalkoztatási szándék viszont kedvezőbb lett. A szolgáltató cégek pesszimizmusa szeptemberben oldódott, főleg a foglalkoztatás és a közeljövőre vonatkozó forgalom tekintetében. Az üzletmenet megítélése ugyanakkor kissé romlott augusztushoz képest.

Az iparban a válaszadók továbbra is az árak stagnálására számítottak, az építőiparban és a szolgáltató szektorban pedig változatlanul is az árcsökkenést tervezők vannak többségben az áremelésre törekvőkkel szemben. A kereskedelmi cégek körében a következő három hónapra várt átlagos áremelkedés az év elejére jellemző alacsony szintet követően júniusban - az adóemelések miatt - megugrott, ezután júliusban kissé, augusztusban és szeptemberben pedig már érdemben csökkent. A foglalkoztatási szándék pesszimizmusa az építőipar kivételével minden ágazatban érezhetően enyhült, a fogyasztók körében pedig csökkent a munkanélküliségtől való félelem. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése minden ágazatban és a lakosság körében is határozottan kedvezőbb lett.
A fogyasztói várakozások május óta hónapról hónapra javulnak. A munkanélküliségtől és inflációtól való csökkenő félelem mellett javult a lakosság saját pénzügyi helyzetéről alkotott képe is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








