Új weblapot indít az Auchan a legnagyobb hipermarketek élelmiszerárainak összehasonlítása érdekében. Az oldalon 4 áruházlánc árait lehet egymáshoz mérni, és az üzletlánc szándékai szerint teljesen objektív rendszer jön majd létre.
Szeptember elsejétől új honlapot indít az Auchan Magyarország, a legnagyobb hipermarketek árainak összehasonlítása érdekében. A francia tulajdonú áruházlánc tervei szerint az (egyelőre még nem elérhető) www.hiperarak.hu oldalon a vásárlóknak lehetősége nyílik arra, hogy havonta 600 élelmiszer árait mérjék össze. A francia tulajdonú üzletlánc éves szinten több tízmillió forintot fordít a rendszerre.
Felmérik az árakat
A havi rendszerességű felmérést az Auchantól teljes mértékben független HMSM Consulting társaság végzi alkalmanként más-más budapesti vagy Budapest környéki Tesco, Cora, Interspar és természetesen Auchan áruházakban.
A vizsgálatba a magyarországi hipermarket piacon legnagyobb eladást jelentő 3 ezer márkatermékből minden alkalommal a felmérést végző cég választja ki a vizsgálandó 600 (80%-ban tömegfogyasztási, 20%-ban pedig friss élelmiszer) terméket. A termékek teljes tökéletes összehasonlíthatóságát az teszi lehetővé, hogy a vonalkódok azonosak minden egyes termék esetében, bárhol is történik az értékesítés. A felmérés feltétele az is, hogy az egymással összevehető méretű áruházak nagyjából azonos körzetben legyenek.
Amennyiben az árakat rögzítő munkatárs nem találja meg az osztályon a terméket, semmilyen árinformációt nem ad róla. Ezek után a listák informatikai úton feldolgozásra kerülnek az ügynökség központjában, felkerülnek a honlapra és automatikusan elkészülnek a statisztikai számítások is. Tájékoztatásul a honlapon minden esetben feltüntetésre kerül a felmérés pontos dátuma a termék mellett.
Jean-Paul Filiat, az Auchan Magyarország vezérigazgatója elmondta: azért épp most indítják el az oldalt, mert a gazdasági válság nem csak a vállalatokat, hanem a fogyasztókat is egyaránt nehéz helyzetbe hozta. Úgy látja, olyankor kell egy ilyen kezdeményezést elindítani, amikor a fogyasztók kevesebbet, másként vásárolnak. Az pedig a vezérigazgató szerint is jól látszik, hogy most kevesebb a vásárlásra fordított pénz, mint egy évvel ezelőtt.
Hol a hiba?
Az Auchan rendszere első látásra igazán hasznosnak tűnik, ugyanakkor látható, hogy több sebből is vérzik. Azt megalkotói is elismerik, hogy a felmérés egyik legnagyobb gyengesége, hogy csak az adott helyen és időpontban talált árakat rögzíti.
Ráadásul nem veszi -és gyakorlatilag nem is veheti- figyelembe azt, hogy a saját márkás termékek igencsak fontos szereplői a piacnak. A Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből ugyanis az derül ki, hogy élelmiszer vásárlásánál minden ötödik forintot saját márkás termékre fordítjuk.
Hatalmas növekedés: dübörgnek a saját márkák
Amint azt Jean-Paul Filiat vezérigazgató a Pénzcentrum kérdésére elmondta: nem lát lehetőséget a saját márkás termékek összehasonlítására. Ha lenne olyan saját márkás termék, ami több helyen is jelen van és teljesen azonos alapanyagokból, azonos módon készül, akkor adott lenne a mérés lehetősége is.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Árverseny?
Az Auchan vezetői elmondták: a felmérésben szereplő konkurens áruházakat nem vonták be a projektbe. Ugyanakkor azt elismerték, hogy az első, még nem teljes felmerés az Auchan árelőnyét mutatja, így kicsi a valószínűsége annak, hogy a konkurensek elfogadnák a honlap objektivitását.
Emlékezetes, a legutóbbi, nagy port kavart esetben a Tesco és az Interspar hasonlította össze árait. Az áruházak méréseiből érdekes módon mindig az került ki győztesként, amelyik üzletlánc készítette azt.
Spar és Tesco: folytatódik a szánalmas háború
A felek a kölcsönös sárdobálás mellett az Országos Kereskedelmi Szövetséghez fordultak, melynek Etikai Bizottsága május 11-i ülésén hozott határozatában megállapította, hogy a Tesco ár-összehasonlítást tartalmazó reklámjai etikátlanok. Az Auchan -talán épp ennek elkerülése érdekében- hangsúlyozza, hogy a hiperarak.hu weboldalt az Önszabályozó Reklám Testület korábbi ajánlásával összhangban hozta létre.
A Pénzcentrum természetesen már jövő héten teszteli az új honlapot, és a lehető leghamarabb beszámolunk olvasóinknak tapasztalatainkról.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


