Számos kritika érte a legnagyobb brit áruházláncot, amikor elkezdték alkalmazni az RFID-technológiát (radio-frequency identification) bizonyos termékek esetében. A miniatűr nyomkövető a vásárlók szerint személyiségi jogokat sért, most azonban egy új alkalmazást fejlesztenek, mely könnyen a vásárlók szolgálatába állíthatja a sokat vitatott technológiát.
Az Apple és a Tesco közösen fejleszt egy olyan iphone alkalmazást melynek segítségével a vásárlók könnyen irányíthatják a vásárlásaikat, így nem kell majd egy-egy termékért feleslegesen bolyongani az áruházakban. A termékek azonosítóit be lehet majd programozni a készülékbe, de egyedi keresést is kezdeményezhetnek a felhasználók.
Az irányított vásárlás során rengeteg időt takaríthatnak majd meg a vevők, ugyanakkor a termékekbe rejtett mini nyomkövető sokak szerint aggodalmakra ad okot. Az áruház így az RFID cimkék teljesítményétől függően azonosítani tudja és nyomon követheti a vevők vásárlói szokásait, innen már csak egy lépés a személyre szóló akciós újság, vagy e-mailben küldött ajánlat.
A szoftver kategóriánként tárolja majd az egyes termékek adatait, a megvenni kívánt áru azonosítását követően a készülék elvezeti a vásárlót az árucikkhez. A fejlesztések ezzel még nem érnek véget, az automatikus azonosítás csak az első lépés az RFID adta lehetőségek kiaknázása során.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Súlyos bírságot kockáztatnak, komoly figyelmeztetést kaptak a magyar horgászok
- Ingyenessé tenné a közlekedést minden 14 év alatti és a fogyatékkal élők számára is a kormány - a nap hírei
- Petr Pavel: nem számít, ha „irritáló tényező” lett Ukrajna támogatása
- Stockholmban mutatta be tudományos eredményeit Karikó Katalin
- Az ENSZ szerint hamarosan újabb átkelő nyílhat a Gázai övezet felé
- Január elsejétől 81 kórház üzemeltetését veszi át a KEF – minőségjavulást remélnek
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


