A menetrendek racionalizálásában, a cégmenedzsment gazdálkodásának átalakításában és a menetdíjak felülvizsgálatában látja a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldását Antali Károly, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos.
Ennek eredményeképp három év alatt évente átlagosan 70 milliárd forinttal kerülne kevesebbe a most 330 milliárdos közösségi közlekedés, vagyis így lenne kigazdálkodható a kormány által múlt pénteken bejelentett kiadáscsökkentés.
A közösségi közlekedésben a regionális közlekedési tanácsok határozzák meg jövőre az adott régió közlekedési menetrendjeit, míg központi irányításúak maradnak a vasúti fővonalak, az elővárosi vonalak, valamint a nemzetgazdaságilag kiemelt területek. A regionális tanácsoknak egyelőre azonban csak félig lesz irányító szerepük, a törvényi szabályozás ugyanis nem teszi lehetővé a teljes függetlenséget. Jogilag továbbra is a közlekedési tárcáé lesz a felelősség, vagyis a minisztérium lesz papíron a megrendelő. A regionális tanácsok - amelyeket miniszteri megbízottak vezetnek - egy javaslatot kapnak majd a minisztertől a lehetséges átalakításokról és menetrendi redundanciák felszámolásáról, majd ezt a javaslatot fogják a minisztériummal együtt véglegesíteni. Ezt követően a közösen kialakított új struktúrát maguk a régiós tanácsok fogják finanszírozni - írta a Napi Gazdaság egy tegnapi háttérbeszélgetésre hivatkozva.
Adott esetben az is elképzelhető, hogy egy régió úgy dönt a párhuzamosságok felszámolása során, hogy a buszközlekedést preferálja a vasúti helyett. Ezzel akár komplett vonalak is eltűnhetnek, pontosabban, ha senki sem hajlandó finanszírozni azokat, átkerülnek a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kezelésébe. Ez akár azt is jelentheti, hogy rekultiválják a senkinek sem kellő vonalakat - mondta Antali, hozzátéve: ez Európában már mindenhol lezajlott, talán itt az idő arra, hogy Magyarországon is megtörténjen.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt
- Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak
- A magyar jogállamiságot bíráló újabb határozatot fogadott el az EP - a nap hírei
- Újabb vasúti fejlesztések indulnak
- Nemzetközi pártcsaládot talált a Jobbik és ezután beszólt a Fidesznek
- Ferenc pápával találkozik Sulyok Tamás