A Nemzeti Fejlesztési Terv 6 milliárd forintos támogatásának köszönhetően több mint 8 milliárd forintos összköltségvetéssel elkészült a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő Intermodális Központja, azaz mostantól lehetővé válik a vasúti, a közúti és a kikötői áruszállítás összekapcsolása. A beruházással Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési terminálja jött létre, amely környezetkímélő módon biztosítja az áruk szabad áramlását, a régió áruforgalmának optimális bonyolítását.
A gönyűi kikötőből vízi úton szinte bárhová el lehet érni a Duna-Majna-Rajna Csatornán keresztül. A kikötő kapcsolatot teremt a levantei szektorral, a FÁK országaival, a skandináv, brit és ibériai országok rakodóbázisaival, de kontaktus jön létre Tisza-menti településekkel, a német, holland, belga csatornahálózatokkal, a Majna, Mosel, Neckar, Rhone, Maas folyókkal. A gönyűi kikötőt közúton a 1-es számú fő útról lehet megközelíteni, ez kapcsolódik a Budapest-Bécs közötti M1-es autópályához. A kikötő könnyen csatlakoztatható az E-60-as főútra, amely a franciaországi Bres-től a romániai Constanza-ig vezet, és az E-75-ös jelzésűre, amely Istad (Svédország) és Rijeka (Horvátország) között teremt közúti kapcsolatot. A közelben a Budapest-Bécs közötti kétvágányú villamosított vasútvonal fut.
Gönyű kiváló adottságai ellenére azonban eddig az integrált szállítmányozási lánc nem volt folytonos, így az Intermodális Központ megépülésével lehetővé válik, hogy a vasúti, a közúti és a kikötői áruszállítás összekapcsolásával ugyanazt a rakományegységet be- és kirakás nélkül, háztól-házig terjedő fuvarozással lehessen továbbítani. Ennek köszönhetően Győr-Gönyű a Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési termináljává válik.
A beruházás jelentősége vitathatatlan, hiszen a vízi szállítás nemzetgazdasági és környezeti haszna jóval nagyobb a közúti és vasúti szállításnál. Azonos vonó (toló) teljesítmény mellett a vasúthoz viszonyítva nyolcszor, a közúti közlekedéshez képest huszonötször annyi árutömeget lehet szállítani, 1 tonna szállított tömegre eső járműtömeg a többi közlekedési járművekhez képest a legkisebb, a szállítás teljesítményére vetített üzemanyag-felhasználás a többi ágazathoz képest kevesebb, a vízi közlekedés javítási illetve fenntartási költségei fajlagosan kisebbek.
A projekt megvalósításával az Észak-dunántúli térség intermodális szállítási lehetőségei környezet és energiakímélő vízi, vasúti és kombinált szállítások részarányának növelésével valósul meg, bekapcsolódva a nemzetközi kombinált fuvarozási rendszerekbe és hatékonyan kihasználva a kiépített létesítményeket.
A beruházás során:
- elkészült egy teljesen közművesített 25 hektáros terminál,
- a vasúti és közúti forgalmat bevezették a kikötőbe, ennek érdekében az 1. számú főút 1,5 km-es szakaszát új nyomvonalra helyezték és elkészült egy közúti felüljáró is,
- megépült egy ötvágányú vasúti átadó-átvevő állomás, melynek saját vasúti távközlését is kiépítették, valamint csatlakozott a MÁV számítógépes irányító rendszeréhez is,
- elkészült egy 8,5 km hosszú összekötő vágány, melynek feladata az összeköttetés biztosítása a Győr-Gönyű kikötő és a Budapest-Hegyeshalom vonal között. Az iparvágány építése miatt egy 3400 m2 zajvédő falat is felhúztak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A projekt előmozdítja Győr és térségének infrastrukturális és logisztikai szerkezetének modernizálását, ezzel a térség gazdasági fejlődését.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








