A Nemzeti Fejlesztési Terv 6 milliárd forintos támogatásának köszönhetően több mint 8 milliárd forintos összköltségvetéssel elkészült a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő Intermodális Központja, azaz mostantól lehetővé válik a vasúti, a közúti és a kikötői áruszállítás összekapcsolása. A beruházással Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési terminálja jött létre, amely környezetkímélő módon biztosítja az áruk szabad áramlását, a régió áruforgalmának optimális bonyolítását.
A gönyűi kikötőből vízi úton szinte bárhová el lehet érni a Duna-Majna-Rajna Csatornán keresztül. A kikötő kapcsolatot teremt a levantei szektorral, a FÁK országaival, a skandináv, brit és ibériai országok rakodóbázisaival, de kontaktus jön létre Tisza-menti településekkel, a német, holland, belga csatornahálózatokkal, a Majna, Mosel, Neckar, Rhone, Maas folyókkal. A gönyűi kikötőt közúton a 1-es számú fő útról lehet megközelíteni, ez kapcsolódik a Budapest-Bécs közötti M1-es autópályához. A kikötő könnyen csatlakoztatható az E-60-as főútra, amely a franciaországi Bres-től a romániai Constanza-ig vezet, és az E-75-ös jelzésűre, amely Istad (Svédország) és Rijeka (Horvátország) között teremt közúti kapcsolatot. A közelben a Budapest-Bécs közötti kétvágányú villamosított vasútvonal fut.
Gönyű kiváló adottságai ellenére azonban eddig az integrált szállítmányozási lánc nem volt folytonos, így az Intermodális Központ megépülésével lehetővé válik, hogy a vasúti, a közúti és a kikötői áruszállítás összekapcsolásával ugyanazt a rakományegységet be- és kirakás nélkül, háztól-házig terjedő fuvarozással lehessen továbbítani. Ennek köszönhetően Győr-Gönyű a Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési termináljává válik.
A beruházás jelentősége vitathatatlan, hiszen a vízi szállítás nemzetgazdasági és környezeti haszna jóval nagyobb a közúti és vasúti szállításnál. Azonos vonó (toló) teljesítmény mellett a vasúthoz viszonyítva nyolcszor, a közúti közlekedéshez képest huszonötször annyi árutömeget lehet szállítani, 1 tonna szállított tömegre eső járműtömeg a többi közlekedési járművekhez képest a legkisebb, a szállítás teljesítményére vetített üzemanyag-felhasználás a többi ágazathoz képest kevesebb, a vízi közlekedés javítási illetve fenntartási költségei fajlagosan kisebbek.
A projekt megvalósításával az Észak-dunántúli térség intermodális szállítási lehetőségei környezet és energiakímélő vízi, vasúti és kombinált szállítások részarányának növelésével valósul meg, bekapcsolódva a nemzetközi kombinált fuvarozási rendszerekbe és hatékonyan kihasználva a kiépített létesítményeket.
A beruházás során:
- elkészült egy teljesen közművesített 25 hektáros terminál,
- a vasúti és közúti forgalmat bevezették a kikötőbe, ennek érdekében az 1. számú főút 1,5 km-es szakaszát új nyomvonalra helyezték és elkészült egy közúti felüljáró is,
- megépült egy ötvágányú vasúti átadó-átvevő állomás, melynek saját vasúti távközlését is kiépítették, valamint csatlakozott a MÁV számítógépes irányító rendszeréhez is,
- elkészült egy 8,5 km hosszú összekötő vágány, melynek feladata az összeköttetés biztosítása a Győr-Gönyű kikötő és a Budapest-Hegyeshalom vonal között. Az iparvágány építése miatt egy 3400 m2 zajvédő falat is felhúztak.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A projekt előmozdítja Győr és térségének infrastrukturális és logisztikai szerkezetének modernizálását, ezzel a térség gazdasági fejlődését.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”