A Nemzeti Fejlesztési Terv 6 milliárd forintos támogatásának köszönhetően több mint 8 milliárd forintos összköltségvetéssel elkészült a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő Intermodális Központja, azaz mostantól lehetővé válik a vasúti, a közúti és a kikötői áruszállítás összekapcsolása. A beruházással Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési terminálja jött létre, amely környezetkímélő módon biztosítja az áruk szabad áramlását, a régió áruforgalmának optimális bonyolítását.
A gönyűi kikötőből vízi úton szinte bárhová el lehet érni a Duna-Majna-Rajna Csatornán keresztül. A kikötő kapcsolatot teremt a levantei szektorral, a FÁK országaival, a skandináv, brit és ibériai országok rakodóbázisaival, de kontaktus jön létre Tisza-menti településekkel, a német, holland, belga csatornahálózatokkal, a Majna, Mosel, Neckar, Rhone, Maas folyókkal. A gönyűi kikötőt közúton a 1-es számú fő útról lehet megközelíteni, ez kapcsolódik a Budapest-Bécs közötti M1-es autópályához. A kikötő könnyen csatlakoztatható az E-60-as főútra, amely a franciaországi Bres-től a romániai Constanza-ig vezet, és az E-75-ös jelzésűre, amely Istad (Svédország) és Rijeka (Horvátország) között teremt közúti kapcsolatot. A közelben a Budapest-Bécs közötti kétvágányú villamosított vasútvonal fut.
Gönyű kiváló adottságai ellenére azonban eddig az integrált szállítmányozási lánc nem volt folytonos, így az Intermodális Központ megépülésével lehetővé válik, hogy a vasúti, a közúti és a kikötői áruszállítás összekapcsolásával ugyanazt a rakományegységet be- és kirakás nélkül, háztól-házig terjedő fuvarozással lehessen továbbítani. Ennek köszönhetően Győr-Gönyű a Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési termináljává válik.
A beruházás jelentősége vitathatatlan, hiszen a vízi szállítás nemzetgazdasági és környezeti haszna jóval nagyobb a közúti és vasúti szállításnál. Azonos vonó (toló) teljesítmény mellett a vasúthoz viszonyítva nyolcszor, a közúti közlekedéshez képest huszonötször annyi árutömeget lehet szállítani, 1 tonna szállított tömegre eső járműtömeg a többi közlekedési járművekhez képest a legkisebb, a szállítás teljesítményére vetített üzemanyag-felhasználás a többi ágazathoz képest kevesebb, a vízi közlekedés javítási illetve fenntartási költségei fajlagosan kisebbek.
A projekt megvalósításával az Észak-dunántúli térség intermodális szállítási lehetőségei környezet és energiakímélő vízi, vasúti és kombinált szállítások részarányának növelésével valósul meg, bekapcsolódva a nemzetközi kombinált fuvarozási rendszerekbe és hatékonyan kihasználva a kiépített létesítményeket.
A beruházás során:
- elkészült egy teljesen közművesített 25 hektáros terminál,
- a vasúti és közúti forgalmat bevezették a kikötőbe, ennek érdekében az 1. számú főút 1,5 km-es szakaszát új nyomvonalra helyezték és elkészült egy közúti felüljáró is,
- megépült egy ötvágányú vasúti átadó-átvevő állomás, melynek saját vasúti távközlését is kiépítették, valamint csatlakozott a MÁV számítógépes irányító rendszeréhez is,
- elkészült egy 8,5 km hosszú összekötő vágány, melynek feladata az összeköttetés biztosítása a Győr-Gönyű kikötő és a Budapest-Hegyeshalom vonal között. Az iparvágány építése miatt egy 3400 m2 zajvédő falat is felhúztak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A projekt előmozdítja Győr és térségének infrastrukturális és logisztikai szerkezetének modernizálását, ezzel a térség gazdasági fejlődését.

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


