2 °C Budapest

300 milliárdos forgalom: jó üzlet a vegyiáru

2009. június 10. 13:02

Mosószertől az arckrémig megközelíti az évi 300 milliárd forintot a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk átlagosan 3 százalékkal nőtt 2008 május-2009 áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Kiemelkedően nőtt a konyhai papír törlőkendő és toalett tisztító (11-11 százalékkal), mosogatószer (10), valamint a toalett papír (9) bolti eladása. A legnagyobb forgalmú kategóriák közül átlag felett emelkedett a papír zsebkendő (6). Pelenka (5) és fogkrém (4) is. A háztartási papíráruk piaci pozíciója főként a szélesebb választék következtében erősödött.

A beszerzési helyek közül a hipermarket még mindig a legfontosabb. Piaci részesedése stabilan 39 százalék a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalmából, a legutóbbi két év során.

Egyre fontosabbá vált azonban a drogéria, amelynek piaci részesedése 25-ről 26 százalékra emelkedett. Növekvő szerepet játszik a vegyiáru és kozmetikum eladásában a szupermarket és a diszkont is. Ebben a három csatornában jóval átlag felett emelkedett a forgalom, egyik évről a másikra.

Csökkent viszont az eladás a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletekben, ahol a vevők többsége inkább a napi élelmiszert vásárolja.

A bolttípusok pozícióját jelentősen befolyásolja a láncok folytatódó terjeszkedése. Ugyanis öt új hipermarket nyílt az év első öt hónapjában, három szupermarket, de 22 diszkont, szerte az országban. A két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tizennégy új üzletet nyitott május végéig, a Rossmann pedig négyet.

Hipermarketben kiemelkedően sokat adnak el mosószerből, légfrissítőből, tusfürdőből és öblítőből.

Jóval átlag feletti a szupermarket és a diszkont piaci részesedése toalett papírból, papír zsenkendőből és konyhai törlőkendőből.

Drogériában nagy az eladás részaránya többek között arc- és szemránckrémből, hajfestékből és testápoló krémből. Ezeket a kategóriákat általában nem a napi bevásárlás során szerzik be; a fogyasztók egy része szakít időt arra, hogy felkeresse a szaküzleteket, amelyek a szépség- és testápoló szereknél speciális professzionalitást képviselnek.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 1. csütörtök
Elza
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. november 30. 20:58