Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Mosószertől az arckrémig megközelíti az évi 300 milliárd forintot a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk átlagosan 3 százalékkal nőtt 2008 május-2009 áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Kiemelkedően nőtt a konyhai papír törlőkendő és toalett tisztító (11-11 százalékkal), mosogatószer (10), valamint a toalett papír (9) bolti eladása. A legnagyobb forgalmú kategóriák közül átlag felett emelkedett a papír zsebkendő (6). Pelenka (5) és fogkrém (4) is. A háztartási papíráruk piaci pozíciója főként a szélesebb választék következtében erősödött.
A beszerzési helyek közül a hipermarket még mindig a legfontosabb. Piaci részesedése stabilan 39 százalék a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalmából, a legutóbbi két év során.
Egyre fontosabbá vált azonban a drogéria, amelynek piaci részesedése 25-ről 26 százalékra emelkedett. Növekvő szerepet játszik a vegyiáru és kozmetikum eladásában a szupermarket és a diszkont is. Ebben a három csatornában jóval átlag felett emelkedett a forgalom, egyik évről a másikra.
Csökkent viszont az eladás a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletekben, ahol a vevők többsége inkább a napi élelmiszert vásárolja.
A bolttípusok pozícióját jelentősen befolyásolja a láncok folytatódó terjeszkedése. Ugyanis öt új hipermarket nyílt az év első öt hónapjában, három szupermarket, de 22 diszkont, szerte az országban. A két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tizennégy új üzletet nyitott május végéig, a Rossmann pedig négyet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hipermarketben kiemelkedően sokat adnak el mosószerből, légfrissítőből, tusfürdőből és öblítőből.
Jóval átlag feletti a szupermarket és a diszkont piaci részesedése toalett papírból, papír zsenkendőből és konyhai törlőkendőből.
Drogériában nagy az eladás részaránya többek között arc- és szemránckrémből, hajfestékből és testápoló krémből. Ezeket a kategóriákat általában nem a napi bevásárlás során szerzik be; a fogyasztók egy része szakít időt arra, hogy felkeresse a szaküzleteket, amelyek a szépség- és testápoló szereknél speciális professzionalitást képviselnek.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


