Stabil maradt a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben eladott áru mennyisége az első negyedévben, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor tizenegy európai országban csökkent a mennyiségben mért forgalom - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat húsz európai országot érintő elemzése a trendekről.
A húsz vizsgált országban átlagosan 0,5 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot adtak el az élelmiszer-kiskereskedelemben idén január-márciusban, mint a tavalyi első negyedévben. Hasonlóan alacsony növekedés jellemezte a legutóbbi négy negyedévet. Most legdinamikusabban Törökországban és Portugáliában emelkedett a forgalom, plusz 4-4, valamint Spanyolországban, plusz 2 százalékkal.
"A mennyiségi eladásokat a múlt év végi és 2009 eleji infláció befolyásolta a legjobban" - állapítja meg a Nielsen tanulmánya. - "Különösen szembetűnik a mennyiségi mutatók nagyarányú csökkenése Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban".
Értéket tekintve az első negyedévben 3 százalék az európai átlagos növekedés, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A plusz 4 százalékos magyarországi mutató a harmadik legnagyobb, Törökország és Norvégia után. Két országban csökkent a forgalom értékben is; Írországban 4, Szlovákiában 2 százalékkal.
"A forgalom értékben mért növekedése minden eddiginél jobban függ az árak emelkedésétől" - kommentálja az adatokat a Nielsen. - "A valutaárfolyamok hullámzása pedig gátolta az árak csökkentését több országban is, így Magyarországon, Norvégiában, Nagy-Britanniában és Svédországban".
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legmagasabb, átlag 5 százalékos drágulást Magyarország mellett Finnországban, Norvégiában, Nagy-Britanniában és Svédországban regisztrálta a Nielsen. Viszont Portugáliában 2 százalékkal csökkent az átlagár, Spanyolországban pedig 0 százalékos a mutató.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


