Ahogy a hazai árampiacon sem hozott a lakosság körében érdemi szolgáltatóváltási hullámot a másfél évvel ezelőtti liberalizáció, úgy a július elsejei gázpiaci liberalizációtól sem várható, hogy nagyobb mozgást indítana el. Igaz, ott az Emfesz léte némileg javítja a képet.
Nemrég az áramellátók levelet juttattak el a fogyasztóikhoz, melyben felhívják a figyelmet arra, hogy új szolgáltatási szerződést kell kötniük az év végéig, akár az eddigi, akár új szolgáltatóval. Mindez azonban csak azért történik, mert a villamosenergia-törvény kötelezi a előírja, hogy a fogyasztóknak fel kell ajánlani a váltás lehetőségét. Az elképzelés persze eleve abszurd, hiszen a közüzemiből egyetemessé kinevezett szolgáltatók ugyanarról a helyről szerzik be az energiát, ráadásul ugyanolyan áron, amit mindegyikük azonos díjszabás szerint értékesíthet.
A gázpiac teljes liberalizációjáig alig egy hónap maradt, a lakossági szegmensben azonban itt sem várható nagy mozgás. Ennek oka, hogy a lakossági piacra való lépés nagy beruházást jelent, sok marketingköltséget, viszont a kicsi árrés lassú megtérülést. Ezen felül itt a legrosszabb a fogyasztók fizetési morálja, ezzel együtt azonban sok adminisztrációval jár a működés. Így hát július elsejétől várhatóan továbbra is az Emfesz Kft. marad a lakosság számára az egyetlen alternatíva az egyetemes szolgáltatókkal szemben. A társaságnak eddig körülbelül harmincezer lakossági fogyasztója van.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


