Bár az orvosoknak kötelező az olcsóbb, generikus gyógyszert felírniuk a betegnek, a receptkiváltáskor mind gyakrabban szembesülhet azzal a páciens, hogy a patika nem tudja kiadni a kért, kevesebb haszonnal forgalmazható készítményt. Emiatt a tb és a vevő is többet fizet.
A gyógyszer-gazdaságossági törvény nem igazán váltja be a hozzá fűzött reményeket, nehéz helyzetbe hozva az orvost, a patikust és a beteget is - állapította meg a kifejezetten gyógyszeripari kutatásokkal foglalkozó Spatium Consulting, mely legutóbb a hazai patikák 10 százalékát kereste fel és összesen 842 próbavásárlást végzett. Az eredmények szerint a gyógyszer-gazdaságossági törvény bevezetése óta eltelt két és fél évben lassuló ütemben, de folyamatosan nő a sikertelen receptkiváltási kísérletek aránya. Ez azt jelenti, hogy mind többször kénytelen üres kézzel távozni a beteg a patikákból. Míg 2006 végén nem egészen nyolc százalékra rúgott azoknak a receptbeváltási kísérleteknek az aránya, amikor nem állt rendelkezésre a megfelelő gyógyszer, tavaly ugyanez az érték már 28 százalékot mutatott.
A hiány különösen a legolcsóbb gyógyszerek esetében kiugróan magas. Még a referenciakészítmények esetén is közel 20 százalékos hiányt mértek, pedig e szereket minden patikának kötelessége tartani.
A kutatás tapasztalatai egyértelműen azt mutatják, hogy a generikus-helyettesítés megbukik a patikákban. Ennek oka lehet például az, hogy az alacsonyabb árú gyógyszerekből kevesebb bevétele származik a patikusnak, márpedig a gyógyszertárak is üzleti alapon működő, bevételorientált cégek. Az orvosoknak eközben kötelező az olcsóbb, generikus készítményt felírnia, annak ellenére, hogy - mint a kutatásból kiderült - éppen ezekhez jut páciensük a legkevésbé (legalábbis első alkalommal) hozzá.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök