A 4-es metró Duna alatti és pesti oldali alagútszakaszainak építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül majd az Etele térről a Szent Gellért térre, ahol az állomás és a mozgólépcső lejtakna építése is folytatódni fog, sőt a kijárat építése is megkezdődik. A munkálatok a Műegyetem rakpart lezárását igénylik majd 2009. május 25-től várhatóan 2010. szeptemberéig. Az alsó rakpart azonban a lezárás idején végig használható lesz.
A Szent Gellért téri állomás munkálatai és a közműkiváltások a Műegyetem rakpart lezárásával készültek. A legfelső födém elkészülte után 2007-ben a felső rakparton 2x1 sávon megindulhatott a közúti forgalom, de 2008. nyarán, az akkori nyolchetes lezárás alatt a mozgólépcső lejtakna építése is sokat haladt előre. A felszínről egy széles lépcső vezet majd az aluljáró bejárati csarnokába, ahonnan mozgólépcsőn lesz elérhető az állomás. A felszíni gyalogos terület díszburkolatot kap. A mozgáskorlátozottak akadálymentes közlekedését a Műegyetem kerítése mellé tervezett liftek szolgálják majd. Innen egy melléklépcsőn is elérhető lesz az állomás galériaszintje, ahonnan egy gyalogos átjárón lesz megközelíthető a Műegyetem rakpart alá tervezett mélygarázs.
Az alagútépítési munkák a budai oldalon befejeződtek, a pesti oldali alagútépítéshez - az eredeti terveknek megfelelően - az Etele téri kiszolgáló rendszert fokozatosan áttelepíti a Bamco-konzorcium a Szent Gellért térre. A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá. A folyó alatti alagutak egy részének kiszolgálását még az Etele térről kell majd a konzorciumnak megoldania, de az átállás folyamatos lesz. Néhány hét múlva már innen történik majd a kifejtett föld elszállítása, illetve az alagútfalazati elemek beszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik a Baross téri állomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát. A pajzsok maximális előrehaladása esetén a kitermelt föld mennyisége mintegy 1200 m3 lesz naponta, amelynek elszállításához, illetve a tübbingek beszállításhoz - hasonlóan az Etele térhez - napi mintegy 120 tehergépkocsi szükséges. A pajzsok esetében jellemzően folyamatos, 24 órás munkavégzés során óránként átlagosan 5 teherautó fog közlekedni a Műegyetem rakparton a Lágymányosi híd felé, majd a hivatalos lerakóhelyek irányába, ami valószínűleg nem lesz jelentős hatással a kerület életére. A lezárással az állomás lejtaknája és kijárata a pajzsok kiszolgálásával egyidejűleg, párhuzamosan épül majd meg.
Kerülőútvonalként a tavaly nyári lezáráshoz hasonlóan elsősorban a Budafoki út és Bartók Béla út javasolt, a Budafoki út Szent Gellért téren lezárt rövid szakaszát is újra használhatják majd az autósok. A két rakpart idén együttesen nem lesz lezárva. A budai alsó rakpart dél felől június közepéig a Margit hídig, június közepétől csak a Lánchídig használható, de a Lánchídtól a felső rakparton ekkortól is tovább tud majd haladni észak felé az autósforgalom. A Műegyetem rakparton a 2009. májusától 2010. szeptemberéig történő lezárás után a metróépítési munkák miatt további lezárásra várhatóan nem lesz már szükség.
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
- Dráma Kőszegen: mérgező növénybe lépett egy kéktúrázó
- Életveszély fenyeget a magyar utakon, és nincs ellene biztosítás
- Nagy változás jön a mobiltelefonos fizetésnél
- Villogás vezetés közben? Lehúzott ablak? Máris repül a büntetés a sofőrnek!
- Szabotázsakciók Franciaországban az olimpiai megnyitó napján - a nap hírei
- Hét szerrel bővült a tiltott dizájnerdrogok listája
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722007321-6WcvnE3RF_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722003032-fYemjX2BC_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1721916051-kHrQJn3Mh_md.jpg)