A 4-es metró Duna alatti és pesti oldali alagútszakaszainak építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül majd az Etele térről a Szent Gellért térre, ahol az állomás és a mozgólépcső lejtakna építése is folytatódni fog, sőt a kijárat építése is megkezdődik. A munkálatok a Műegyetem rakpart lezárását igénylik majd 2009. május 25-től várhatóan 2010. szeptemberéig. Az alsó rakpart azonban a lezárás idején végig használható lesz.
A Szent Gellért téri állomás munkálatai és a közműkiváltások a Műegyetem rakpart lezárásával készültek. A legfelső födém elkészülte után 2007-ben a felső rakparton 2x1 sávon megindulhatott a közúti forgalom, de 2008. nyarán, az akkori nyolchetes lezárás alatt a mozgólépcső lejtakna építése is sokat haladt előre. A felszínről egy széles lépcső vezet majd az aluljáró bejárati csarnokába, ahonnan mozgólépcsőn lesz elérhető az állomás. A felszíni gyalogos terület díszburkolatot kap. A mozgáskorlátozottak akadálymentes közlekedését a Műegyetem kerítése mellé tervezett liftek szolgálják majd. Innen egy melléklépcsőn is elérhető lesz az állomás galériaszintje, ahonnan egy gyalogos átjárón lesz megközelíthető a Műegyetem rakpart alá tervezett mélygarázs.
Az alagútépítési munkák a budai oldalon befejeződtek, a pesti oldali alagútépítéshez - az eredeti terveknek megfelelően - az Etele téri kiszolgáló rendszert fokozatosan áttelepíti a Bamco-konzorcium a Szent Gellért térre. A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá. A folyó alatti alagutak egy részének kiszolgálását még az Etele térről kell majd a konzorciumnak megoldania, de az átállás folyamatos lesz. Néhány hét múlva már innen történik majd a kifejtett föld elszállítása, illetve az alagútfalazati elemek beszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik a Baross téri állomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát. A pajzsok maximális előrehaladása esetén a kitermelt föld mennyisége mintegy 1200 m3 lesz naponta, amelynek elszállításához, illetve a tübbingek beszállításhoz - hasonlóan az Etele térhez - napi mintegy 120 tehergépkocsi szükséges. A pajzsok esetében jellemzően folyamatos, 24 órás munkavégzés során óránként átlagosan 5 teherautó fog közlekedni a Műegyetem rakparton a Lágymányosi híd felé, majd a hivatalos lerakóhelyek irányába, ami valószínűleg nem lesz jelentős hatással a kerület életére. A lezárással az állomás lejtaknája és kijárata a pajzsok kiszolgálásával egyidejűleg, párhuzamosan épül majd meg.
Kerülőútvonalként a tavaly nyári lezáráshoz hasonlóan elsősorban a Budafoki út és Bartók Béla út javasolt, a Budafoki út Szent Gellért téren lezárt rövid szakaszát is újra használhatják majd az autósok. A két rakpart idén együttesen nem lesz lezárva. A budai alsó rakpart dél felől június közepéig a Margit hídig, június közepétől csak a Lánchídig használható, de a Lánchídtól a felső rakparton ekkortól is tovább tud majd haladni észak felé az autósforgalom. A Műegyetem rakparton a 2009. májusától 2010. szeptemberéig történő lezárás után a metróépítési munkák miatt további lezárásra várhatóan nem lesz már szükség.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni
- Kapitális fogás, megdőlt a rekord a Balatonon – képek
- Hét dolog, ami ahhoz kell most, hogy ne legyen rémálom az autózás
- Most megmutatjuk, micsoda fordulat jön itthon az időjárásban
- Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt