2 °C Budapest

Mikorra lesz 4-es metró és kik építik?

Pénzcentrum
2006. szeptember 14. 13:00

A BKV Zrt. a héten hirdette ki annak a közbeszerzési pályázatnak az eredményét, amelyet a Rákóczi tér, a Népszínház és a Keleti pályaudvar állomásának megépítésére írtak ki. A tervek szerint az első körben megépülő Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig tartó szakaszt 2009-ig kell átadni, míg a Bosnyák térig kibővített metróvonalat már 2010-ben használatba vehetik a budapesti lakosok.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A BKV Zrt. a héten hirdette ki annak a közbeszerzési pályázatnak az eredményét, amelyet a Rákóczi tér, a Népszínház és a Keleti pályaudvar állomásának megépítésére írtak ki. A tervek szerint az első körben megépülő Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig tartó szakaszt 2009-ig kell átadni, míg a Bosnyák térig kibővített metróvonalat már 2010-ben használatba vehetik a budapesti lakosok.

A Bocskai úti és a Kálvin téri megállók építéséért felelős Swietelsky Építő Kft. és Obayashi Corporation vállalatokból álló SW-0 Metro Kkt.-re bízták a Rákóczi téri állomás kivitelezését is. Az eléggé költséges Keleti pályaudvari és a Népszínház utcai állomást pedig a Vegyépszer-Porr-Bilfinger konzorcium építheti meg. A két helyszínen folyó építkezések összesen 19,8 milliárd forintnyi beruházást igényelnek majd, ebből a Keleti pályaudvaron, ahol a négyes metró és a piros metró vonala keresztezi egymást, a mély és szerkezeti munkálatok 13,7 milliárd forintba kerülnek majd.

Ugyancsak a Keleti pályaudvari állomásért felelős vállalat munkájával találkozhatunk majd a Tétényi úti megálló esetében, míg a Móricz Zsigmond körtéren a Strabag Zrt., a Fővám téren pedig a Hídépítő Zrt. emblémáit láthatjuk majd az építkezés ideje alatt.

A Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz alagútjának megépítéséről szóló tender győzteseit hirdették ki elsőnek a négyes metró építésével kapcsolatos nagyobb pályázatok közül. A győztes az osztrák, német, francia és magyar cégek alkotta Bamco konzorcium 207,4 millió eurós ajánlata lett, egyébként a Gellért téri állomáson is az ő munkásaik keze nyomát láthatjuk majd.

Az összköltséget tekintve az első szakasz megépítése körülbelül 295 milliárd forintnyi költséget jelent majd az államnak, míg a Bosnyák térig tartó szakasz bővítésével a végösszeg a 376 milliárdot is eléri majd.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 30. kedd
András, Andor
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?