33 év tervezés és előkészítés után ma ünnepélyesen üzembe helyezik az Etele téren a 4-es metró fúrópajzsát, miközben 386 millió forintért már javában folyik az 5-ös metró tervezése. A Magyar Hírlap beszámolója szerint mindez annak ellenére történik így, hogy továbbra sincs rendezve a 4-es metró finanszírozási helyzete.
A kormány a budapesti városvezetéssel együtt jelenleg is győzködi az EU döntéshozóit arról, hogy Brüsszel a 120 milliárdos támogatási ajánlatának dupláját fizesse a 485 milliárdot elnyelő 4-es metró kasszájába. Lényeges, hogy akárhány euró is érkezik majd az unió kohéziós alapjából, az csak az Etele tér - Keleti pályaudvar közötti szakaszra költhető, a Bosnyák térig tervezett meghosszabbításra nem, mivel arra még nincsenek meg az unió által megkövetelt engedélyek. Egyelőre nincs döntés arról sem, hogy miből tudják finanszírozni a 4-es metró 43 milliárd forintos, fővárosra eső költségtúllépését.
A főváros már tavaly októberben megbízta az 5-ös metró első ütemével kapcsolatos feladatokkal a Regionális Team Konzorciumot (RTK). A négy ütemben teljesítendő feladatra az RTK 386 millió forintot kap, 20%-át a kormánytól. A tervezési munkákat várhatóan novemberre fejezik be, 2008. márciusáig pedig el kell készülnie a tervezési, építési, járműbeszerzési és közbeszerzési dokumentációnak és a kohéziós alaphoz benyújtandó támogatási kérelemnek.
2005-ben arról szóltak a hírek, hogy az 5-ös metró (mely a Duna alatt kötné össze a Szentendrei és a Ráckevei HÉV vonalát) költsége járművek nélkül mintegy 400 milliárd forintba kerülne.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2007.03.29 08:22
Három ok, amiért Brüsszelnek nem tetszik a négyes metró
2007.03.23 09:29
Drága, de a miénk: a főváros kitart a négyes metró mellett
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését