Veszélyben a 4-es metró esetében kiharcolt támogatási összeg, az Európai Unió ugyanis a projekt költség-haszon elemzésétől teszi függővé, hogy a közlekedési program keretében igénybe vehető 254 milliárd forintos támogatás mekkora hányadát hívhatja le a főváros az építkezés finanszírozásához.
Az Európai Unió még a környezetvédelmi, közlekedésfejlesztési projektek keretében is megköveteli, hogy az megtérüljön, így a jelenleg még titkos költség-haszon elemzésnek tartalmaznia kell a befektetés és üzemeltetés közvetlen bevételeit, illetve a közvetett, de számszerűsíthető hasznosságot. Utóbbi esetében a megtakarított idő és az utasforgalom jelenti a legfontosabb mutatószámokat.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint az 1996-ban elkészült elemzés túlságosan optimista, a 4-es metróval megtakarítható idő, főként a sűrűn épített megállók miatt nem 6,4, hanem 4 perc. A napi 474 ezer utas helyett pedig a legoptimistább számítások szerint 300-350 ezer budapesti használja majd mindennap a metrót. Ez azonban egyet jelent azzal, hogy a majd 500 milliárd forintra rúgó beruházás nem térül meg.
A becsült óránkénti utas számot a DBR Metró Projekt Igazgatóság honlapján található információ szerint már csökkentette a főváros, az első ütem után várhatóan 16 ezren, 2010 után pedig 18 ezren utaznak majd óránként a négyes metróval.
A főváros várhatóan október elején mutatja majd be az elemzést a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, illetve a kormánynak. A Főpolgármesteri Hivatal városüzemeltetési vagyongazdálkozási főpolgármester-helyettesi hivatalának szóvivője, Hidas Judit a Magyar Hírlapnak elárulta, hogy az elemzés elkészült, jelenleg az unió minőségbiztosítója által javasolt módosításokon dolgoznak, a brüsszeli döntésig azonban nem hozzák nyilvánosságra azt.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában
- Megverték a kukást, mert nem tudtak tőle parkolni
- Ledöntötték Radnóti Miklós szobrát Győrben
- Felmászott a fiatal a vagon tetejére, nagy baj lett belőle
- Jól bevásárolt Waberer’s-ből a Mol
- Gönczi Róbert: a migrációs paktum újra összehozza Budapestet, Pozsonyt és Varsót