Sokféle reklámimpulzus ér minket az utcán, amelyekre sokféleképpen reagálunk. Nem azokat a plakátokat azonosítjuk be a legjobban, amelyeket a legtöbbet látjuk, s nem azokat a termékeket szeretnénk leginkább kipróbálni, amelyek plakátjai a leginkább tetszenek nekünk.
Vannak kis eltérések a vidéki városokban illetve a fővárosban élők elérési adatai között, de alapvetően egyformán hatnak a közterületi reklámok - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos közterületi kampányhatékonyságot mérő POSTerTEST kutatásából.
A Szonda Ipsos közterületi kampányhatékonyságot folyamatosan és havonta mérő rendszere, a POSTerTEST mára több mint 8000 kampány mutatóit tette elemezhetővé ügyfelei számára. A 28 szektorban mért kampányok eredményei összegezve, célcsoportokra lebontva vizsgálhatóak a szoftver segítségével.
A közterületi hirdetések piacán 2008-ban (2007. december - 2008. november) a 4 legjelentősebb szegmenst (Pénzintézet, biztosítótársaság / Közlekedési eszközök, gépjármű / Kereskedelem, hipermarketek / Informatika, távközlés) vizsgálta a Szonda Ipsos. A felmérés időszakában, mind a négy területen nagyságrendileg azonos számú jelentősebb méretű kampány futott (időszak összes mért kampánya: 1232 db).
A teljes népességre vizsgálva a távközlési hirdetéseket látták a legtöbben (észlelés - azon személyek, akik a vizsgált hirdetéseket látták az utcán) és ezeket a reklámokat tudták a legnagyobb arányban azonosítani (azonosítás - akik látták és meg tudták mondani, mi szerepelt a hirdetésben) mégis kevesebb embernek tetszett és kevesebbet aktivizált, mint a sokkal inkább érzelmeket kiváltó járműhirdetések. Megállapítható, hogy azok a kreatívok, amelyek jelentős birtoklási vágyat ébresztenek az emberekben, sokkal inkább tetszenek, mint a szolgáltatást vagy impulzív vásárlási termékeket reklámozó plakátok.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az impulzív termékeket reklámozó hipermarket kampányoknak ugyan "csak" átlagos az észlelésük, de a markáns hirdetési arculatok, valamint a széles tömegekhez szóló termékek miatt magas azonosítási és kiemelkedő aktivizálási értékeket kapnak.
Nem meglepő, hogy a négy nagy szegmens észlelési éllovasai a pénzintézeti hirdetések, azonosításban és tetszésben ugyan csak kicsit maradnak el az adatbázis átlagtól, de aktivizálásban már jelentősen alacsonyabbak értékeket láthatunk. Ennek leginkább az lehet az oka, hogy a banki termékek igénybevételét alaposabb megfontolás előzi meg, mint például a hagyományos FMCG termékek megvásárlását.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Ha jól tippelt, 2,355 milliárddal lett gazdagabb
- Történelmet írt a Leverkusen a Bundesligában
- Már itthon is megvásárolható egy új eszköz, ami nagyon hasznos a cukorbetegeknek
- Szakértő: nem olyan gyakoriak az egyedi órák, mint gondolnánk
- Vitézy Dávid elkerítette saját magát a Népligetben
- Lépett a GVH, változtatnia kell a Vibernek