16 °C Budapest

Reklámtrükkök, melyeknek egy ország bedől!

Pénzcentrum
2009. január 12. 17:00

Sokféle reklámimpulzus ér minket az utcán, amelyekre sokféleképpen reagálunk. Nem azokat a plakátokat azonosítjuk be a legjobban, amelyeket a legtöbbet látjuk, s nem azokat a termékeket szeretnénk leginkább kipróbálni, amelyek plakátjai a leginkább tetszenek nekünk.

Vannak kis eltérések a vidéki városokban illetve a fővárosban élők elérési adatai között, de alapvetően egyformán hatnak a közterületi reklámok - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos közterületi kampányhatékonyságot mérő POSTerTEST kutatásából.

A Szonda Ipsos közterületi kampányhatékonyságot folyamatosan és havonta mérő rendszere, a POSTerTEST mára több mint 8000 kampány mutatóit tette elemezhetővé ügyfelei számára. A 28 szektorban mért kampányok eredményei összegezve, célcsoportokra lebontva vizsgálhatóak a szoftver segítségével.

A közterületi hirdetések piacán 2008-ban (2007. december - 2008. november) a 4 legjelentősebb szegmenst (Pénzintézet, biztosítótársaság / Közlekedési eszközök, gépjármű / Kereskedelem, hipermarketek / Informatika, távközlés) vizsgálta a Szonda Ipsos. A felmérés időszakában, mind a négy területen nagyságrendileg azonos számú jelentősebb méretű kampány futott (időszak összes mért kampánya: 1232 db).

Forrás: Szonda Ipsos

A teljes népességre vizsgálva a távközlési hirdetéseket látták a legtöbben (észlelés - azon személyek, akik a vizsgált hirdetéseket látták az utcán) és ezeket a reklámokat tudták a legnagyobb arányban azonosítani (azonosítás - akik látták és meg tudták mondani, mi szerepelt a hirdetésben) mégis kevesebb embernek tetszett és kevesebbet aktivizált, mint a sokkal inkább érzelmeket kiváltó járműhirdetések. Megállapítható, hogy azok a kreatívok, amelyek jelentős birtoklási vágyat ébresztenek az emberekben, sokkal inkább tetszenek, mint a szolgáltatást vagy impulzív vásárlási termékeket reklámozó plakátok.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az impulzív termékeket reklámozó hipermarket kampányoknak ugyan "csak" átlagos az észlelésük, de a markáns hirdetési arculatok, valamint a széles tömegekhez szóló termékek miatt magas azonosítási és kiemelkedő aktivizálási értékeket kapnak.

Forrás: Szonda Ipsos

Nem meglepő, hogy a négy nagy szegmens észlelési éllovasai a pénzintézeti hirdetések, azonosításban és tetszésben ugyan csak kicsit maradnak el az adatbázis átlagtól, de aktivizálásban már jelentősen alacsonyabbak értékeket láthatunk. Ennek leginkább az lehet az oka, hogy a banki termékek igénybevételét alaposabb megfontolás előzi meg, mint például a hagyományos FMCG termékek megvásárlását.

Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 18. szombat
Erik, Alexandra
20. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. május 18. 19:19
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm