A mai naptól kezdve Franciaország közszolgálati televízióadóin nem lesz reklám este 20 órától műsorzárásig. Nemcsak a műsorok közben, de két program között sem. A lépés Nicholas Sarkozy köztársasági elnök egy éve meghirdetett audiovizuális reformjának legfontosabb lépése.
A forradalminak nyugodtan nevezhető lépés nyomán minden bizonnyal felborul a franciák életritmusa, teljesen átalakul ugyanis az évtizedek óta megszokott műsorrend. A France Télévisions adóin ugyanis az eddigi szokásoktól eltérően a fő műsorszám 20:50 helyett már 20:35-kor elkezdődik, az esti adás kezdete pedig 23:00 óráról 22:30-ra csúszik vissza. A késő esti programok is bő háromnegyed órával hamarabb, éjfél körül elkezdődnek.
"Állítsa óráját a France Télévisions-éhoz!" harsogják a reklámok hetek óta a nagy változást. A megváltozott stratégia azonban komoly fejtörést okozhat majd a konkurens kereskedelmi csatornáknak, a TF1-nek és az M6-nek is. Az utóbbi évek óta a közszolgálati csatornák műsorrendjéhez igazította saját programjait és bár ma estétől kezdve a főműsoridő kezdete öt perccel korábbra, 20:45-re csúszik, kérdéses, hogy fel tudja-e venni a versenyt a felpörgetett állami tévékkel. A TF1-nek pedig azért fájhat a feje, mert nem lesz, akit a két műsorszám közötti reklámszünetekben át tudna csábítani a saját adásaihoz.
Bár a televíziók szempontjából legfontosabb (legjobban értékesíthető) reklámidő nyilvánvalóan a főműsoridő, a France Télévisions mégis megteheti, hogy egy ilyen fontos bevételről lemond, a cég bevételeinek 70 százaléka ugyanis az adófizetők pénzéből származik. Amennyiben pedig a terv beválik a nézettség növekedése a maradék idősávok reklámdíjainak értékét is megemelheti, ami végső soron akár nyerő taktika is lehet. Ami szinte hihetetlennek tűnik innen Magyarországról, hiszen mégis csak egy állami vállalatról van szó...
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








