A mai naptól kezdve Franciaország közszolgálati televízióadóin nem lesz reklám este 20 órától műsorzárásig. Nemcsak a műsorok közben, de két program között sem. A lépés Nicholas Sarkozy köztársasági elnök egy éve meghirdetett audiovizuális reformjának legfontosabb lépése.
A forradalminak nyugodtan nevezhető lépés nyomán minden bizonnyal felborul a franciák életritmusa, teljesen átalakul ugyanis az évtizedek óta megszokott műsorrend. A France Télévisions adóin ugyanis az eddigi szokásoktól eltérően a fő műsorszám 20:50 helyett már 20:35-kor elkezdődik, az esti adás kezdete pedig 23:00 óráról 22:30-ra csúszik vissza. A késő esti programok is bő háromnegyed órával hamarabb, éjfél körül elkezdődnek.
"Állítsa óráját a France Télévisions-éhoz!" harsogják a reklámok hetek óta a nagy változást. A megváltozott stratégia azonban komoly fejtörést okozhat majd a konkurens kereskedelmi csatornáknak, a TF1-nek és az M6-nek is. Az utóbbi évek óta a közszolgálati csatornák műsorrendjéhez igazította saját programjait és bár ma estétől kezdve a főműsoridő kezdete öt perccel korábbra, 20:45-re csúszik, kérdéses, hogy fel tudja-e venni a versenyt a felpörgetett állami tévékkel. A TF1-nek pedig azért fájhat a feje, mert nem lesz, akit a két műsorszám közötti reklámszünetekben át tudna csábítani a saját adásaihoz.
Bár a televíziók szempontjából legfontosabb (legjobban értékesíthető) reklámidő nyilvánvalóan a főműsoridő, a France Télévisions mégis megteheti, hogy egy ilyen fontos bevételről lemond, a cég bevételeinek 70 százaléka ugyanis az adófizetők pénzéből származik. Amennyiben pedig a terv beválik a nézettség növekedése a maradék idősávok reklámdíjainak értékét is megemelheti, ami végső soron akár nyerő taktika is lehet. Ami szinte hihetetlennek tűnik innen Magyarországról, hiszen mégis csak egy állami vállalatról van szó...
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén
- Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők
- Különleges találkozója volt a magyar államfőnek
- Kétségeket is megfogalmaz az egészségügy a rajtaütésszerű ellenőrzésekkel kapcsolatban
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban