9 °C Budapest

Érdekes felfedezés: a reklámok kikerülhetetlenek

Pénzcentrum
2008. november 14. 11:00

A nyolcvanas években még nem okozott fejfájást a televíziós társaságoknak a hirdetések elérési mutatója, ekkor ugyanis a fő műsoridőben sugárzott reklámblokkok 90 százalékos eléréssel büszkélkedhettek. Manapság már annak is örülnek, ha az elérés egyharmados arányt fel tud mutatni. A dolgukat még inkább megnehezíti a digitális felvevők begyűrűzése, melynek segítségével a néző könnyedén átugorja a reklámokat. Azt azonban csak eddig hihettük úgy, hogy ezek a blokkok mehetnek a kukába - derül ki az Economist cikkéből.

Adam Brasel és James Gips érdekes felfedezést tettek. Azt vették észre ugyanis, hogy mikor a tévénéző továbbtekeri a felvett adás reklám-blokkját, akkor sokkal intenzívebben koncentrál a képernyő tartalmára, hiszen azt várja, mikor lesz vége a reklámoknak. Ez pedig azt jelenti, hogy a reklám - még akkor is, ha gyorsabban pörög a képernyőn - sokkal több figyelmet kap, mint rendes adásidő alatt.

Ez az állítás pedig megalapozottnak tűnik, mivel a két kutató több kísérletsorozatban észlelte ezt a jelenséget. Ezeknél a teszteknél önkéntesek szemmozgását vizsgálták, miközben azok egy természetfilmet néztek. Az eredmények alapján megírt tanulmányt aztán a Journal of Marketing nevű szaklapban közölték, s ebben az volt olvasható, hogy az önkénteseket még akkor is lehetett befolyásolni, mikor az egyes márkák képei csupán a másodperc töredékéig jelentek meg a képernyőn.

A titok egyébként abban rejlik, hogy a márka képét hová helyezik el. A gyors továbbtekerést alkalmazó néző ugyanis várhatóan csak minden huszonnegyedik képkockát látja, vagyis egyes márkanevek, vagy képek csupán egyharmad másodpercig látszanak. Azonban ha a szóban forgó kép, vagy szöveg a képernyő közepén helyezkedett el, ez az idő is elég volt arra, hogy az önkéntesek emlékezzenek rá.

A szemmozgást figyelő és rögzítő kamerák is azt igazolták, hogy a gyors továbbtekerés során is a képernyő közepét figyelték az önkéntesek.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm