Amint megjelent a Tesco a tengerentúli piacokon, a legnagyobb konkurenciának tartott Wal-Mart üzletlánc elemzői lázasan boncolgatni kezdték a brit csoport értékesítési módszereit. A világ elsőszámú kiskereskedelmi hálózatának számító amerikai Wal-Mart piacvesztése egy év alatt érezhetővé vált, az elemzők szerint a következő év kritikus lehet.
A Tesco kaliforniai, nevadai és arizonai üzletnyitásaival dobta le az első bombákat, de az elemzők szerint ez még csak a háború első csatájának tekinthető. A kezdeti megtorpanást követően a Wal-Mart ellentámadásra szánta el magát és hasonló kaliberű új üzleteket nyitott ezekben az államokban.
Az amerikaiak üzenete egyértelmű volt: "Rajtatok tartjuk a szemünket, figyeljük minden rezdüléseteket!". A felpaprikázott jenkik üzletnyitásainak hátterében a konkurencia visszaszorítása mellett a bizonyítási kényszer is állhatott. A szigetországban működő amerikai tulajdonú Asda piaci részesedése alig 17 %, a versenytárs 34 %-os térnyerésével szemben, ráadásul a Tesco a gazdasági hanyatlás ellenére is 11,7 %-kal fokozni tudta bevételeit.
A Tesco nemzetközi lendülete az elemzők szerint a 2009-es évben sem hagy alább, négy éven belül pedig lekörözhetik a jelenleg második legnagyobbként számon tartott francia Carrefour áruházláncot. Az elemzők szerint ez többek között annak is köszönhető, hogy a britek a helyi viszonyokhoz alkalmazkodva könnyen mentik át az otthon megszerzett értékesítési tapasztalataikat.
A tengerentúli vásárlók bizalmának elnyerése érdekében mély piackutatást végeztek a Tesco szakemberei. A végeredmény az lett, hogy más országokhoz hasonlóan több, különböző méretű és eltérő választékkal feltöltött üzlettípusokat kell kialakítani. A világon a harmadik legnagyobb kiskereskedelmi láncként számon tartott Tesco összesen 3956 üzlettel rendelkezik, melyeket öt különböző csoportba lehet sorolni.
A legkisebb Tesco-Express a napi bevásárlásra fókuszálva jellemzően csak saját márkás termékeket forgalmaz. A paletta egészen a több ezer négyzetméteres egységekig terjed, ahol az élelmiszereken túl háztartási és ruházati cikkek, valamint műszaki termékek is megtalálhatóak. A tervek között szerepel a barkács-áruházak legnagyobb bánatára olyan egységek kialakítása is, ahol az élelmiszereken kívül szinte minden kapható lesz.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az elmúlt években többen is próbálták másolni a Tesco módszereit, sikertelenül. Ezek a kudarcba fulladt próbálkozások bizonyították, hogy a versenytársak még van mit tanulniuk. A másik aduász a britek kezében a saját márkás termékek forgalmazásában rejlik. Van olyan ország, ahol az összes forgalom 60 %-a ezen termékek értékesítéséből származik. Az amerikai és a francia tulajdonú konkurenciánál ez az arány alig 35 %.
A gazdasági visszaesés következtében némileg módosította tengerentúli terveit a Tesco. A válság méretei azonban minden várakozásukat felülmúlták, ezért a korábbi 250 üzlettel szemben 2009 év végéig beérik 200 egységgel. A piac talpra állását követően óriási potenciált látnak az Európában hódító pénzügyi szolgáltatások elterjedésében is, az elemzők szerint a következő években a Tesco lehet a Wal-Mart rémálma.

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


