A GVH vizsgálatot indított a HelloPay fizetőterminálok üzemeltetőjével szemben, mivel valószínűleg megint tisztességtelen nyomást gyakorol a fogyasztókra az borravaló miatt.
A vendégek fele nem kéri, hogy csökkentsék a szervízdíjat, vagy hogy ne is számolják fel azt a rossz kiszolgálás miatt, legalábbis ez derült ki a Which? frissen készült felméréséből.
A felmérés azt mutatta meg, hogy a vacsorák háromnegyede során fizet a vendég borravalót, vagy ahogy ma már divatosan ( ráadásul a számlába beépítve) nevezik, szervízdíjat. 85 százaléknál viszont függ a borravaló nagysága a kiszolgálás minőségétől. Rossz kiszolgálás esetén azonban 49 százalék nem kéri a csökkentést vagy a szervízdíj eltüntetését a számláról, 24 százalék pedig a számla felett még plusz borravalót is hagy az étteremben.
A Good Food Guide szerkesztője szerint az éttermek nagy részében a szervízdíj opcionális, ami azt jelenti, hogy a vendégnek joga van ahhoz, hogy annak csökkentését vagy akár a tétel törlését kérje a számláról abban az esetben, ha nem volt megelégedve a kiszolgálással. A tapasztalatok szerint azonban a vendégek jelentős része azonban vonakodik ilyet kérni, mivel ezt kellemetlen helyzetnek tartja és inkább elkerüli.
A vizsgált emberek több mint fele nyilatkozta azt, hogy 10 százalék vagy még több borravalót hagy az étteremben, 5-ből 1 pedig az 5 százalékot választja még akkor is, ha meg volt elégedve a kiszolgálással. A borravaló mértéke természetesen nagyban függ attól is, hogy épp hol vagyunk. Az írek 87 százaléka például legalább néha szokott borravalót adni, a skótok viszont 55 százalékban szinte mindig adnak.

Itt az árháborúba keveredett trappista sajt legújabb botránya: meddig etetik még ezzel a magyarokat?
Miután két év leforgása alatt a trappista sajt átlagos kilós ára több mint 100 (!) százalékkal emelkedett, márciusban elindult az árcsökkenés, ennek viszont nem mindenki...
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
-
Videó: bejutottunk a Telekom irányítási központjába: itt biztosítják, hogy viharban is legyen net
A hét minden napján, a nap 24 órájában felügyelik a Telekom teljes hálózatát és összes szolgáltatását.
-
Winelovers Grand: a borkedvelők paradicsoma (x)
A Winelovers Grand az év első borfesztiválja; Április 1-jén a borok kerülnek a középpontba a Corinthia Budapest impozáns termeiben, és ez nem áprilisi tréfa!
-
Menedzserek a társadalomért - Fókuszban a Jövő! konferencia (x)
MENEDZSERSZÖVETSÉG - HATÉKONY VÁLLALATVEZETÉS a sikeres jövőért!
- Ajánlatcunami a diákok részéről a kormánynak
- Súlyos veszélyre figyelmeztet egy kutatás a hormonális fogamzásgátlók miatt
- Gulyás Gergely Angyalföldön: a kereszténység a "legszemélyesebb közügy"
- Meghalt egy motoros - súlyos baleset történt vasárnap
- Migránsválság: Szicíliában már az összeomlás szélén áll a befogadókapacitás
- Nevet változtat a főpolgármester pártja
Fenntartható élelmiszergyártás – Ez a jövő befektetése?
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


