15 °C Budapest

Akkor is adunk borravalót, ha csapnivaló a kiszolgálás!

Pénzcentrum
2008. szeptember 27. 12:00

A vendégek fele nem kéri, hogy csökkentsék a szervízdíjat, vagy hogy ne is számolják fel azt a rossz kiszolgálás miatt, legalábbis ez derült ki a Which? frissen készült felméréséből.

A felmérés azt mutatta meg, hogy a vacsorák háromnegyede során fizet a vendég borravalót, vagy ahogy ma már divatosan ( ráadásul a számlába beépítve) nevezik, szervízdíjat. 85 százaléknál viszont függ a borravaló nagysága a kiszolgálás minőségétől. Rossz kiszolgálás esetén azonban 49 százalék nem kéri a csökkentést vagy a szervízdíj eltüntetését a számláról, 24 százalék pedig a számla felett még plusz borravalót is hagy az étteremben.

A Good Food Guide szerkesztője szerint az éttermek nagy részében a szervízdíj opcionális, ami azt jelenti, hogy a vendégnek joga van ahhoz, hogy annak csökkentését vagy akár a tétel törlését kérje a számláról abban az esetben, ha nem volt megelégedve a kiszolgálással. A tapasztalatok szerint azonban a vendégek jelentős része azonban vonakodik ilyet kérni, mivel ezt kellemetlen helyzetnek tartja és inkább elkerüli.
A vizsgált emberek több mint fele nyilatkozta azt, hogy 10 százalék vagy még több borravalót hagy az étteremben, 5-ből 1 pedig az 5 százalékot választja még akkor is, ha meg volt elégedve a kiszolgálással. A borravaló mértéke természetesen nagyban függ attól is, hogy épp hol vagyunk. Az írek 87 százaléka például legalább néha szokott borravalót adni, a skótok viszont 55 százalékban szinte mindig adnak.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem