5 °C Budapest

Akkor is adunk borravalót, ha csapnivaló a kiszolgálás!

Pénzcentrum
2008. szeptember 27. 12:00

A vendégek fele nem kéri, hogy csökkentsék a szervízdíjat, vagy hogy ne is számolják fel azt a rossz kiszolgálás miatt, legalábbis ez derült ki a Which? frissen készült felméréséből.

A felmérés azt mutatta meg, hogy a vacsorák háromnegyede során fizet a vendég borravalót, vagy ahogy ma már divatosan ( ráadásul a számlába beépítve) nevezik, szervízdíjat. 85 százaléknál viszont függ a borravaló nagysága a kiszolgálás minőségétől. Rossz kiszolgálás esetén azonban 49 százalék nem kéri a csökkentést vagy a szervízdíj eltüntetését a számláról, 24 százalék pedig a számla felett még plusz borravalót is hagy az étteremben.

A Good Food Guide szerkesztője szerint az éttermek nagy részében a szervízdíj opcionális, ami azt jelenti, hogy a vendégnek joga van ahhoz, hogy annak csökkentését vagy akár a tétel törlését kérje a számláról abban az esetben, ha nem volt megelégedve a kiszolgálással. A tapasztalatok szerint azonban a vendégek jelentős része azonban vonakodik ilyet kérni, mivel ezt kellemetlen helyzetnek tartja és inkább elkerüli.
A vizsgált emberek több mint fele nyilatkozta azt, hogy 10 százalék vagy még több borravalót hagy az étteremben, 5-ből 1 pedig az 5 százalékot választja még akkor is, ha meg volt elégedve a kiszolgálással. A borravaló mértéke természetesen nagyban függ attól is, hogy épp hol vagyunk. Az írek 87 százaléka például legalább néha szokott borravalót adni, a skótok viszont 55 százalékban szinte mindig adnak.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 20. szombat
Teofil
51. hét
December 20.
Sangría nap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. december 20. 19:20