A vendégek fele nem kéri, hogy csökkentsék a szervízdíjat, vagy hogy ne is számolják fel azt a rossz kiszolgálás miatt, legalábbis ez derült ki a Which? frissen készült felméréséből.
A felmérés azt mutatta meg, hogy a vacsorák háromnegyede során fizet a vendég borravalót, vagy ahogy ma már divatosan ( ráadásul a számlába beépítve) nevezik, szervízdíjat. 85 százaléknál viszont függ a borravaló nagysága a kiszolgálás minőségétől. Rossz kiszolgálás esetén azonban 49 százalék nem kéri a csökkentést vagy a szervízdíj eltüntetését a számláról, 24 százalék pedig a számla felett még plusz borravalót is hagy az étteremben.
A Good Food Guide szerkesztője szerint az éttermek nagy részében a szervízdíj opcionális, ami azt jelenti, hogy a vendégnek joga van ahhoz, hogy annak csökkentését vagy akár a tétel törlését kérje a számláról abban az esetben, ha nem volt megelégedve a kiszolgálással. A tapasztalatok szerint azonban a vendégek jelentős része azonban vonakodik ilyet kérni, mivel ezt kellemetlen helyzetnek tartja és inkább elkerüli.
A vizsgált emberek több mint fele nyilatkozta azt, hogy 10 százalék vagy még több borravalót hagy az étteremben, 5-ből 1 pedig az 5 százalékot választja még akkor is, ha meg volt elégedve a kiszolgálással. A borravaló mértéke természetesen nagyban függ attól is, hogy épp hol vagyunk. Az írek 87 százaléka például legalább néha szokott borravalót adni, a skótok viszont 55 százalékban szinte mindig adnak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök
- Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot
- Az iráni elnök egyelőre nem köti Izraelhez a hajnali akciót
- Lázár János döntött: szétrobbantották a MÁV központját
- Kiderült, mikor indul az új otthonfelújítási program
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben