A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.
A vendégek fele nem kéri, hogy csökkentsék a szervízdíjat, vagy hogy ne is számolják fel azt a rossz kiszolgálás miatt, legalábbis ez derült ki a Which? frissen készült felméréséből.
A felmérés azt mutatta meg, hogy a vacsorák háromnegyede során fizet a vendég borravalót, vagy ahogy ma már divatosan ( ráadásul a számlába beépítve) nevezik, szervízdíjat. 85 százaléknál viszont függ a borravaló nagysága a kiszolgálás minőségétől. Rossz kiszolgálás esetén azonban 49 százalék nem kéri a csökkentést vagy a szervízdíj eltüntetését a számláról, 24 százalék pedig a számla felett még plusz borravalót is hagy az étteremben.
A Good Food Guide szerkesztője szerint az éttermek nagy részében a szervízdíj opcionális, ami azt jelenti, hogy a vendégnek joga van ahhoz, hogy annak csökkentését vagy akár a tétel törlését kérje a számláról abban az esetben, ha nem volt megelégedve a kiszolgálással. A tapasztalatok szerint azonban a vendégek jelentős része azonban vonakodik ilyet kérni, mivel ezt kellemetlen helyzetnek tartja és inkább elkerüli.
A vizsgált emberek több mint fele nyilatkozta azt, hogy 10 százalék vagy még több borravalót hagy az étteremben, 5-ből 1 pedig az 5 százalékot választja még akkor is, ha meg volt elégedve a kiszolgálással. A borravaló mértéke természetesen nagyban függ attól is, hogy épp hol vagyunk. Az írek 87 százaléka például legalább néha szokott borravalót adni, a skótok viszont 55 százalékban szinte mindig adnak.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








