Tavaly 3721 pincér és felszolgáló vallotta be az adóbevallásában, hogy magánszemélytől közvetlenül borravalót kapott. Az ebből adódó bevétel több, mint 1 milliárd forint, ami havonta 24 500 forint borravalót jelent fejenként. Tavaly előtt, amikor még nem volt külön sora ennek a bevételnek, 251-en szerepeltették mindössze ezt a tételt a bevallásban, ami 15 százalékos nyugdíjjárulék-fizetést von maga után. A járulék összege 33 millió forintot tett ki, vagyis a bevallott borravalók 221 millió forint bevételt jelentettek a becsületeseknek - írja a Napi Gazdaság.
A borravaló és a felszolgálási díj szabályozása viszont eléggé bonyolult, ami azt jelenti, hogy a vendéglátósok legalább 4 féle módon vallhatják be. A legegyszerűbb, ha felszolgálási díjat alkalmaznak, borravalót viszont nem számolnak fel. Ilyenkor a munkáltató havonta felosztja az ilyen címen beszedett bevételt, ami járulékalapot képez.
Második lehetőség, ha van borravaló, de azt a munkáltató összegyűjti, műszak végén pedig szétosztja. Ezt összességében nem lehet kimutatni, mivel szabály szerint ez a munkabér részét képezi, az adóbevallásban nem szerepel külön soron.
Harmadik eset a magánszemélyektől közvetlenül kapott borravaló, amit a bevallásban külön soron kell szerepeltetni, és ami után mind a munkaadónak, mind a munkavállalónak járulékfizetési kötelezettsége keletkezik. Itt viszont a dolgozónak van arra lehetősége, hogy a 9,5 százalék nyugdíjjárulék helyett magasabb, 15 százalékos nyugdíjbiztosítási járulékot fizessen a borravaló után.
Sokszor viszont az sem magától értetődő, hogy a munkáltatónak milyen járulékot kell fizetnie a borravaló után. A beszedett és leosztott borravaló 29 százalékos tb-járulékfizetési kötelezettséget von maga után, a felszolgálási díj után azonban csak 15 százalékot. Ugyanennyit kell fizetnie a magánszemélyektől közvetlenül kapott borravaló után is azzal a különbséggel, hogy ilyenkor a dolgozónak is 9,5 vagy 15 százalékos fizetési kötelezettsége van.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében