Melyik LCD-tévé a nyerő? Hajszálon múlt az arany!

Pénzcentrum
2008. augusztus 23. 09:00

Az Olimpia és a labdarúgó EB ellenére is arra számítottak a szakértők, hogy a globális televízió értékesítés csökkenést mutat majd a második negyedévben, a hitelválság ugyanis rányomja a bélyegét a vásárlási kedvre. Nem így történt...

A DisplaySearch kutatása szerint a globális tévéforgalom 11%-kal emelkedett a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A várakozásokat felülmúló eredményhez nagyban hozzájárult, hogy az észak-amerikai régió 28%-os ugrást produkált.

Az értékesítési adatok fényében úgy tűnik, hogy a válság az amerikai és az európai fogyasztókat egyelőre nem érintette túl érzékenyen, a tévévásárlásról legalábbis nem mondtak le.

A gyártónkénti összehasonlítást szemlélve a világelső a Samsung 22,8%-os (bevétel alapon mért) piaci részesedéssel, míg a Sony 12,5%-kal a második helyet foglalja el. Mindkét vállalat nagyságrendileg 50%-os bevétel növekedést ért el az egy évvel korábbi szinthez képest.

Szakértők szerint a Samsung pár hétnek köszönheti magabiztos vezetését: a Sony-val majdnem együtt dobták ugyanis piacra a piac alsó rétegét megcélzó, 32, 40 és 46 inches LCD-tévéiket Észak-Amerikában, a Samsung néhány hetes előnye azonban rengeteget jelentett a legdinamikusabb fejlődést mutató régió tömegpiacának megcélzásakor.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 10. hétfő
Ármin, Pálma
19. hét
Május 10.
Mentők napja
Május 10.
Baromfi világnap
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 9. 16:07