A briteknél megjárta a Tesco áruházlánc, ugyanis a reklámfelügyelet (ASA) lebuktatta, hogy nem megfelelő az a hirdetés, amely szerint egy kosárnyi áruért jóval kevesebbet kell fizetni, mint a rivális áruházakban, az Asdánál, vagy a Wm Morrisonnál. A határozat szerint a Tesco többet nem teheti ki az ezt az információt tartalmazó hirdetéseket...
Az ok, amiért ezeket a hirdetéseket el kell tüntetnie a láncnak az, hogy az összehasonlítás alapjául szolgáló termékkosárban olyan áruk szerepeltek, melyekre abban az időszakban speciális akciók vonatkoztak.
Az első reklámban egy tele bevásárlókocsi szerepelt, a rajta szereplő állítás szerint a kosár tartalma az Asdában 76,15 fontba (21 260 forintba), a Tesconál csupán 49,59 fontba (14 000 forintba) kerül, igaz, ezen az is feltüntetésre került, hogy bizonyos akciós Tesco-gazdaságos termékek is szerepelnek a csomagban. A másik szóban forgó reklám szerint a Morrissonhoz képest 25,52 font (7100 forint) megtakarítást érhetnek el a szemfüles Tesco-vásárlók.
Miután az ASA-hoz két panasz is érkezett, megvizsgálták az esetet, s arra jutottak, hogy a két hirdetés félrevezető, mivel azt a képet alkotja, hogy az áruházlánc általánosságban olcsóbb, mint a vetélytársak, így nem megfelelő a tájékoztatás, melyet a vásárlóknak nyújtanak. Emellett az ASA kijelentette, hogy az összehasonlítás során a Tesco tisztességtelen módon válogatta össze a termékeket, így a hirdetések sem pontosak.
Igaz, hogy a hirdetésekben szerepelt, hogy bizonyos akciós termékek is vannak a kosárban, azonban az ASA szerint nem hangsúlyozták ki eléggé, hogy ez a megtakarítás csupán korlátozott ideig érhető el. A Tesco bejelentése szerint ezt követően már nem ilyen formában teszik közzé reklámjaikat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé