Pofon a Tesco-nak: mégsem olcsóbb?

Pénzcentrum
2008. augusztus 21. 05:40

A briteknél megjárta a Tesco áruházlánc, ugyanis a reklámfelügyelet (ASA) lebuktatta, hogy nem megfelelő az a hirdetés, amely szerint egy kosárnyi áruért jóval kevesebbet kell fizetni, mint a rivális áruházakban, az Asdánál, vagy a Wm Morrisonnál. A határozat szerint a Tesco többet nem teheti ki az ezt az információt tartalmazó hirdetéseket...

Az ok, amiért ezeket a hirdetéseket el kell tüntetnie a láncnak az, hogy az összehasonlítás alapjául szolgáló termékkosárban olyan áruk szerepeltek, melyekre abban az időszakban speciális akciók vonatkoztak.

Az első reklámban egy tele bevásárlókocsi szerepelt, a rajta szereplő állítás szerint a kosár tartalma az Asdában 76,15 fontba (21 260 forintba), a Tesconál csupán 49,59 fontba (14 000 forintba) kerül, igaz, ezen az is feltüntetésre került, hogy bizonyos akciós Tesco-gazdaságos termékek is szerepelnek a csomagban. A másik szóban forgó reklám szerint a Morrissonhoz képest 25,52 font (7100 forint) megtakarítást érhetnek el a szemfüles Tesco-vásárlók.

Miután az ASA-hoz két panasz is érkezett, megvizsgálták az esetet, s arra jutottak, hogy a két hirdetés félrevezető, mivel azt a képet alkotja, hogy az áruházlánc általánosságban olcsóbb, mint a vetélytársak, így nem megfelelő a tájékoztatás, melyet a vásárlóknak nyújtanak. Emellett az ASA kijelentette, hogy az összehasonlítás során a Tesco tisztességtelen módon válogatta össze a termékeket, így a hirdetések sem pontosak.

Igaz, hogy a hirdetésekben szerepelt, hogy bizonyos akciós termékek is vannak a kosárban, azonban az ASA szerint nem hangsúlyozták ki eléggé, hogy ez a megtakarítás csupán korlátozott ideig érhető el. A Tesco bejelentése szerint ezt követően már nem ilyen formában teszik közzé reklámjaikat.

Ez a forradalmi újítás veheti el a magyar háziasszonyok munkáját: egy szavuk sem lehet ezután

Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.

Új ital hódítja meg az országot: átalakulhat a teljes magyar gasztronómia?

Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.

Példátlan összefogás a hazai Kickstarter mellett (x)

A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. április 2. vasárnap
Áron
13. hét
Április 2.
Virágvasárnap
Április 2.
Ifjúsági világnap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2023. április 1. 19:18
Pénzcentrum  |  2023. április 1. 18:35