Románia egyetlen hónap alatt több (összesen 70 millió eurónyi) aranykészlettel gazdagította nemzeti tartalékait, mint hazánk teljes aranytartaléka. Romániában a valutatartalék is 184 millió euróval nőtt az elmúlt hónapban, így szomszédunk központi bankjában összesen 27,2 milliárd euro értékben van arany és deviza raktáron - írja a Magyar Nemzet.
A Magyar Nemzeti Bank ezzel szemben mindössze 59 millió euro értékben birtokol aranyat, a hazai aranykészlet így mindössze 0,3%-át teszi ki az összes tartalékunknak. (A hazai arány nemzetközi viszonylatban is alacsonynak mondható: az IMF adatai szerint hazánknak 3,1 tonna aranykészlete van, míg a románok esetében ez a magyar érték több mint harmincszorosa.)
A jegybank Surányi elnöksége idején döntött úgy, hogy a technikailag szükséges minimális szintre csökkenti az aranytartalékokat, ezért unciánként megközelítőleg 370 dollárért adták el a nemesfémet, melynek árfolyama jelenleg 870 dollár körül mozog. A rendszerváltás idején még 65 tonna arany volt raktáron az MNB-ben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








