Többször megvádolták már a világ második legnagyobb kiskereskedőjét, a Tescót azzal, hogy bizonyos ingatlanokat csakis azért vásárol meg, hogy konkurensei számára lehetetlenné tegye az üzletnyitást. Ezzel a magatartással egyrészt versenyjogi aggályokat ébresztett az Egyesült Királyságban, másrészt pedig sokak szerint számos helyen rontják a városképet az elhanyagolt, rendezetlen ingatlanok.
A legújabban felfújt esetben odáig fajultak a dolgok, hogy nem kizárt, hogy egy brit város vezetése visszaveszi és rendbe teszi az ingatlant és lakáscéllal bérbe adja a telken található épületet. Erre egyébként a 2004-es Housing Act hatalmazza fel őket, a jogszabály értelmében ugyanis a Tescónak meghatározott időn belül kész tervekkel kellene előállnia azt illetően, hogy pontosan mit szeretne kezdeni az ingatlannal.
Mivel a hipermarketlánc minden bizonnyal kicsúszik a határidőből (nyilatkozataik szerint ugyanis még a belső döntés sem született meg), az önkormányzatnak joga van rendezni az elhanyagolt ingatlant, az ezzel járó költségeit pedig ebben az esetben a telken álló épület kiadásával fedezné.
A Tesco méreteiből adódóan hatalmas ingatlanvagyonnal rendelkezik, korábban azonban számos forrásból lehetett hallani, hogy üzletei tulajdonjogáról részben lemondana, az így befolyó pénzeket pedig a dinamikus terjeszkedés (például az amerikai láncépítés) finanszírozására fordítaná. Ennek a feltételezett stratégiának ellentmondani látszik a kihasználatlan ingatlanok portfolióban tartása.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml