12 °C Budapest

Álruhás próbavásárlók a Tesco kasszájánál: már hetente támadnak...

Pénzcentrum
2007. június 6. 08:30

Egyre népszerűbb módszer a vevői elégedettség felmérésére a próbavásárlós piackutatás, melynek keretében az alany egy előre eltervezett forgatókönyv alapján vásárol, problémás szituációt generál, végül pedig egy kérdőív kitöltésével rögzíti tapasztalatait az élményt követő 15 percen belül - írja a Világgazdaság.

A hazai szolgáltató vállalatok egyre szívesebben és egyre gyakrabban veszik igénybe a komplex próbavásárlást, melynek során személyesen, telefonon és online is tesztelik az ügyfélszolgálatok működését.

Az álcázott ügyfél benyomásait akkor lehet hasznos felhasználni, ha a kedvezőtlen vásárlói visszajelzések érkezése mellett a bevételek is csökkennek. A módszer bevetése egyáltalán nem drága: 5 budapesti üzlet tesztelése 4-5 pontos kérdőívvel 15-18 ezer forintba kerül, egy banki hitelügyintézés végigkövetése pedig 55-60 ezer forintot kóstál.

Amennyiben valaki a rendszeres vizsgálat mellett dönt, érdemes ezt kommunikálnia az alkalmazottak felé, ettől ugyanis látványos teljesítményjavulást lehet remélni.

A Tesco hazánkban is évek óta alkalmazza a próbavásárlós technikát, a közeljövőben azonban a kétheti rendszerességet hetire sűrítik. A hipermarket évente több millió forintot költ a vásárlási technikára.

Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?