Késik a vonat? Kérj kártérítést!

Pénzcentrum
2007. május 15. 09:30

Évente mintegy 6 millió, napi szinten pedig csaknem 17 ezer utas kénytelen azzal szembesülni, hogy az általa választott vonat jelentős késéssel érkezik a célállomásra. Az utóbbi hónapok során a vonatjegy ára ugyan meredeken emelkedett, a fogyasztók jogaiban azonban nem következett be semmilyen változás, melyet Koszorús László, a Fidesz országgyűlési képviselője egy törvénymódosítási javaslattal igyekszik orvosolni - írja a Magyar Nemzet.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A javaslat átdolgozná a kártérítési rendszert, a "komplex" elképzelések befogadására azonban nem nagyon kell szellemileg rákészülnie Olvasóinknak: negyedóra késés után a jegy árának negyede járna vissza, fél óra után a fele, háromnegyed óra után a háromnegyede, egy teljes óra után pedig... a teljes összeg. (Érdekes, hogy az abszolút értékben meghatározott küszöbök mintha az utazási távolságtól függetlenül lennének felvázolva...)

A javaslat szerint emellett kötelezni kellene a közlekedési minisztert, hogy 2008. január 1-jéig teremtse meg az online jegyrendelés működési feltételeit, valamint hogy az ÁNTSZ rendszeresen ellenőrizze a vasúti kocsik tisztaságát, egészségügyi állapotát.

A MÁV-nál a lap információi szerint jelenleg is foglalkoznak a kártérítés kiterjesztésének lehetőségével, a gond csak azzal van, hogy a társaság könnyedén hivatkozhat elháríthatatlan akadályra, és megtagadhatja a fizetést.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 16. szombat
Gál
41. hét
Október 16.
Élelmezési világnap
Október 16.
A kenyér világnapja
Október 16.
Blog akciónap
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?