Tarolnak a digitális fényképezőgépek régiónkban

Pénzcentrum
2007. április 2. 10:48

Kelet-Közép-Európában 2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék. Az IDC nemrég közzétett adatai szerint a térségben tavaly eladott digitális fényképezőgépek száma közel 23 százalékos emelkedéssel megközelítette a 7 millió darabot, és az idén is stabil növekedés várható. A technológiai fejlődés és a verseny az árakat ezzel szemben minden eddiginél alacsonyabb szintre szorította, így a gyári árbevétel mintegy 4 százalékkal, 1,65 milliárd dollárra csökkent.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

"A zuhanó árak mind a piaci árbevételt, mind pedig a technológia terjedését jelentős mértében befolyásolták a régió egész területén" - mutatott rá Nyikolaj Grigorov, az IDC CEMA vezető elemzője. "Az alsó három árkategóriában tavaly több mint duplájára nőtt az eladott darabszám, és ezzel párhuzamosan az 5 MP felbontású eszközök helyett a 6 megapixeles gépek kerültek a népszerűségi lista csúcsára."

Az árnyomás különösen Magyarországon volt érezhető az elmúlt évben. Míg az eladott digitális fényképezőgépek száma 18 százalékos emelkedéssel túllépte a 300 ezret, az USA dollárban számított árbevétel gyakorlatilag változatlanul 63,4 millió dolláros szinten stagnált.

Még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a digitális fényképezőgépek magyarországi piacán. Bár 2006-ban a három legnagyobb piaci szereplő (Olympus, Kodak, Canon) eladásai tették ki az értékesítési volumen több mint 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése megváltozott az előző évi besoroláshoz képest, ami azt mutatja, hogy a cégek jócskán tudnak még javítani pozíciójukon az idén.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

"A kormány pénzügyi gondjai és ennek politikai következményei erőteljes negatív hatást gyakoroltak a fogyasztói bizalomra és ezen keresztül a digitális fényképezőgépek értékesítésére 2006-ban" - mutatott rá Bacskó Gergely, az IDC Magyarország elemzője. "E tényezők hiányában sokkal gyorsabban nőttek volna hazánkban a fényképezőgép-eladások. A dolgok jelenlegi állása szerint sajnos 2007-ben is hasonló tényezők fogják alakítani a piacot."

A digitális fényképezőgépek kelet-közép-európai piacáról készített negyedéves jelentésében az IDC alrégió és ország szerint közöl naprakész negyedéves adatokat, majd pedig árkategória, zoom, értékesítési csatorna, típus és felbontás alapján tovább bontja az egyes országok számait. Az így kapott részletes adatokból a jövőbeni dizájnt meghatározó technológiák és a szállítói stratégiák mellett a szállítások dinamikájára is fény derül. A jelentésben közölt adatok értékes segítséget nyújtanak a szállítóknak a lehetőségek azonosítása, termékeik és márkáik pozicionálása, valamint a várható piaci változásokra történő felkészülés terén.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 25. hétfő
Blanka, Bianka
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?